FANDOM

Królowa Malodora Grymm — wiedźma, która podstępem wyszła za mąż za króla, stając się tym samym królową. Użyła Eliksiru upiększającego i oczarowała władcę swoją fałszywą pięknością. Potem używała swojego zaczarowanego lusterka, aby wzmacniać swój wizerunek.

Magiczne lusterko Malodory pokazywało także, kto był najpiękniejszą dziewczyną w królestwie. Gdy okazało się, że nie była nią ona sama, królowa postanowiła otruć nieszczęsną kobietę zatrutym jabłkiem. Jedynym ratunkiem miał być pocałunek mężczyzny kochającego piękność.

Etymologia Edytuj

  • Malodora składa się z rzeczownika malus, czyli jabłko w języku łacińskim (lub kwasu jabłkowego, czyli kwasu, który został zrobiony z jabłek) lub przymiotnika malum, oznaczającego złe lub zła w łacinie. Doron to prezent w języku greckim (jak Pandora w mitologii greckiej, kojarzona z prezentem od wszystkich bogów – stąd puszka Pandory). Zatem Malodora jest dosłownie złym prezentem stworzonym z jabłka albo tą, która daje zły prezent, które to znaczenie jest wyraźnym odniesieniem do jej postaci, dającej zatrute jabłka ofiarom.
  • Grymm to ukłon w stronę braci Grimm. Może to być również odniesieniem do słowa ponury, czy upiorny lub złowrogi.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać czarownicy wzorowana była na bajce Królewna Śnieżka.
  • Malodora pośmiertnie została umieszczona na jednej z kart dołączanych do Czekoladowych Żab.

Występowanie Edytuj