FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Marcus Turner (ur. 1976/1978 r. lub wcześniej) — czarodziej o nieznanym statusie krwi, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 90. XX wieku, gdzie został przydzielony do Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Marcus urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Turner, między 1976 a 1978 rokiem. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich lub w Irlandii. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić go do Ravenclawu.

1993 rok Edytuj

Był widziany w szkole w roku szkolnym 1993/1994. Pełnił wówczas funkcję prefekta swojego domu.

Za kulisami Edytuj

  • Ta postać występuje wyłącznie w adaptacjach filmowych trzeciej i czwartej części. Postać grana jest przez Sama Morrisa, lecz imię i nazwisko Marcusa nie występuje w oficjalnej obsadzie filmu. Sam podaje nazwisko granej przez siebie postaci na swoim profilu [3].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiał się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w 19931994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling
  3. Sam Morris na Castingcallpro.com