Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Mark Overcliffczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. Był kapitanem drużyny quidditcha swojego domu od 1760 roku[3].

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Mark Overcliff urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Overcliff, pod koniec pierwszej połowy XVIII wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Marka do Slytherinu.

1760 rok[edytuj | edytuj kod]

W pewnym okresie nauki został przyjęty do domowej drużyny quidditcha swojego domu. Został jej kapitanem w 1760 roku i pełnił tę funkcję prawdopodobnie aż do 1764 roku.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • Jego nazwisko było widziane jedynie na tablicy w filmach z całej serii Harry'ego Pottera.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

Poprzednik
David Makehay
Kapitan reprezentacji Slytherinu w Quidditchu
1760—?
Następca
Nieznany, ewentualnie Winky Crockett