FANDOM

Marzena Rogalska (ur. 13 kwietnia 1970 r.) — polska dziennikarka telewizyjna i radiowa pracująca także jako aktorka dubbingowa. Użyczyła głosu Mafaldzie Hopkirk w filmowej adaptacji Harry'ego Pottera i Zakonu Feniksa oraz Ya Zhou w filmie Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.

Kariera Edytuj

W 1997 rozpoczęła pracę w RMF FM, gdzie prowadziła m.in. audycję Na językach, Weekend bez granic, Halo, to ja i Świąteczne Marzenie. Pracowała także przy programach Apteka Marzenia, Pałac Kultury z Tomaszem Olbratowskim i Słoneczny Patrol z Michałem Kubikiem. Współpracę z radiem RFM FM zakończyła w 2002 roku, przenosząc się do Radia Kolor, gdzie prowadziła audycję Zagraj swojej Marzenie. Razem z Witoldem Odrobiną była prowadzącą poranny program Kuranty w Antyradiu. Od października 2008 roku pracuje w Radiu Złote Przeboje, w którym prowadziła programy Między słowami, Rodzinne śniadanie, Co mi powiesz jak Cię złapię?!, Co nas kręci, co nas podnieca!, Fajne przez poufne!, a obecnie Rogalska od kuchni[1].

Pracę w telewizji rozpoczęła w 1995 roku w krakowskim oddziale Telewizji Polskiej, gdzie prowadziła magazyn filmowy. W 1999 roku prowadziła wraz z Piotrem Goćkiem program Do kina czy na film. Od 2004 do 2008 roku była gospodynią talk-show Miasto kobiet w TVN Style. Od września 2008 do czerwca 2009 prowadziła program Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty? w TV Puls. Od września 2009 jest prowadzącą poranny program TVP2 – Pytanie na śniadanie. W latach 2009-2010 była gospodynią teleturnieju TVP2 – Dzieciaki górą!. W latach 2009-2011 była kapitanką jednej z drużyn w show TVP2 – Kocham Cię, Polsko!. Wiosną 2015 prowadziła w TVP2 program Przygarnij mnie, a wiosną 2016 cykl Domy przyszłości. Od marca 2013 współpracowała z tygodnikiem Wprost[1].

Polski dubbing Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wystąpiła gościnnie na płycie zespołu Raz, Dwa, Trzy, a także w czasie koncertu jubileuszowego zespołu.
  • W przeszłości występowała na festiwalach Fama oraz w musicalu Metro.
  • Jest absolwentką Liceum im. Stanisława Konarskiego w Oświęcimiu.
  • Zaśpiewała piosenkę „Supertwarz” na płycie Code (2009) Matta Kowalsky'ego'[1].

Zobacz też Edytuj

Przypisy