FANDOM

Maszyna drukarska Ksenofiliusa Lovegooda (ang. Xenophilius Lovegood's printing machine) — magiczne urządzenie służące do drukowania, należące do Ksenofiliusa Lovegooda.

Historia Edytuj

Ksenofilius Lovegood był pierwotnie jedynie redaktorem naczelnym magazynu Żongler, który w początkowym okresie wydawany był przez wydawnictwo Merge Publications, mające swą siedzibę w Hogsmeade. Po pewnym jednak czasie został również jego wydawcą, tak więc musiał samodzielnie zapewnić druk czasopisma. Prawdopodobnie po rozstaniu z Merge Publications Loveegod nabył maszynę drukarską, którą umieścił na piętrze własnego domu. Z uwagi na małe nakłady, jakie osiągał Żongler, jedna maszyna była wystarczająca do wydrukowania całego nakładu pisma, jej obsługiwanie zaś przez Redaktora Naczelnego i Wydawcę w jednej osobie znacznie obniżało koszty produkcji mało dochodowego czasopisma.

Wygląd i zastosowanie Edytuj

Maszyna miała drewnianą obudowę, przypominała skrzyżowanie warsztatu i kompletu starych półek. Na zewnątrz widoczne były tryby i kółka, które podczas pracy obracały się. Maszyna w trakcie drukowania była bardzo głośna, wydawała odgłosy podobne do stuków, huków i pobrzękiwań. Jej podstawową funkcją był druk kart gazety, jednak poza tym składała zadrukowane strony w formę gotowego czasopisma. Maszyna była dobrej jakości- drukowała w kolorze wysokiej jakości grafiki, znacznie lepsze niż ukazywały się w czarno-białym Proroku Codziennym, mogła również wykonywać rodzaj druku potrzebny do uzyskania efektu trójwymiarowości, po użyciu odpowiednich okularów, które zostały dołączone do jednego z numerów.

Użycie Edytuj

6444.$

Luna z Żonglerem zawierającym artykuł drukowany w technice 3D

Ksenofilius Lovegood używał maszyny do drukowania, umieszczonej we własnym domu, co najmniej w 1997 roku, kiedy to odwiedzili go Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger. Wówczas maszyna drukowała numer, w którym na pierwszej stronie widniało zdjęcie Harry'ego Pottera z podpisem "Niepożądany Numer Jeden" i wysokością nagrody za jego złapanie. Był to pierwszy i jedyny numer gazety z treściami zgodnymi z wymaganiami nowego reżimu, jednak nigdy się nie ukazał. Wezwani przez Lovegooda, który w ten sposób zamierzał odzyskać porwaną przez nich wcześniej córkę, Lunę Lovegood, Śmierciożercy zniszczyli jego dom, i bardzo prawdopodobne jest, że również znajdującą się w nim maszynę drukarską. Nie jest wiadome, czy maszyna kiedykolwiek jeszcze została użyta.

Ciekawostki Edytuj

  • Wygląd maszyny w filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga znacząco odbiega od opisu zawartego w książce. Filmowa maszyna jest znacznie większa od książkowej, którą Lovegood mógł przykryć jednym obrusem, nie ma również drewnianej obudowy oraz wielu drewnianych półek.

Występowanie Edytuj