FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Mathilda Greenford (ur. 1982 r. lub wcześniej) — czarownica nieznanego statusu krwi, będąca uczennicą Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której została przydzielona do Slytherinu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Mathilda Greenford urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Greenford, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała się przydzielić Mathildę do Slytherinu.

1993/1994 rok Edytuj

Była widziana spacerująca po szkole w roku szkolnym 1993/1994.

Etymologia Edytuj

Mathilda to imię pochodzenia germańskiego. Oznacza ona ta, która jest silna w walce lub ta, która jest odważna w walce.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Do Slytherinu nie przydzielono mugolaków.
  2. Musiała się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 1993/1994.
  3. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling.