FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i parku tematycznym, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Maurice Netto (ur. 1934 r. lub wcześniej) — czarodziej o nieznanym statusie krwi. Był uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do którego domu został przydzielony.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Maurice Netto urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Netto, w 1934 roku lub wcześniej. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Maurice'a do jednego z czterech domów.

1945 rok Edytuj

Zdobył w 1945 roku szkolną nagrodę[1].

Za kulisami Edytuj

  • Nazwisko Netto jest oparte na duńskim supermarkecie, który posiada sklepy w kilku krajach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Zobacz to zdjęcie.