FANDOM

Mayflower — mały, drewniany żaglowiec trójmasztowy, oraz galeon handlowy, na którym pierwsi koloniści angielscy, tzw. pielgrzymi, w liczbie 102 osób, przybyli do Ameryki Północnej w 1620 roku. Wśród nich była Izolda Sayre, pierwsza dyrektorka i założycielka amerykańskiej szkoły magii Ilvermorny

Historia Edytuj

Większość przyszłych kolonistów płynących na Mayflower stanowili purytanie, przedstawiciele założonej w 1607 r. radykalnej kongregacji separatystów, żądających bezwzględnej samodzielności dla każdej gminy religijnej. Pochodzili oni z wioski Scrooby w hrabstwie Nottingham. W 1607 założyli tam kongregację, która nie akceptowała władzy kościoła anglikańskiego. Na jej przywódców nałożono grzywny i kary więzienia. Data przybicia przez Mayflower do brzegu Ameryki (21 listopada 1620), w miejscu dzisiejszego Plymouth (samo miejsce lądowania nazywa się dziś Plymouth Rock), została uznana za początek angielskiej kolonizacji w Nowej Anglii. W kwietniu 1621 Mayflower powrócił do Anglii, zaś w roku 1624 wyszedł z eksploatacji i został prawdopodobnie rozebrany na opał.

W serii Edytuj

Izolda Sayre miał 17 lat, gdy zdecydowała uciec z domu ciotki, Gormlaith Gaunt, która zabiła jej rodziców. Podczas podróży morskiej udawała chłopca o nazwisku Elias Story.

Za kulisami Edytuj

  • Na liście pasażerów statku Mayflower podczas rejsu do Ameryki w 1620 r. znajduje się Elias Story[1].
  • Wierną replikę statku Mayflower pod nazwą Mayflower II zbudowano w 1956 r. w Anglii. Obecnie statek ten można zwiedzać w Plymouth, w Nowej Anglii.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy