FANDOM

McClaggan (ur. między 1 września 1909 a 31 sierpnia 1916 roku[1]) — brytyjski bądź irlandzki czarodziej nieznanego statusu krwi, będący w latach 20. XX wieku uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Gryffindoru.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

McClaggan urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, między 1909 a 1916 rokiem. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić McClaggana do Gryffindoru.

1927 rok Edytuj

We wrześniu 1927 roku McClaggan uczestniczył w lekcji obrony przed czarną magią, która była prowadzona przez Albusa Dumbledore'a. Podczas niej profesor spytał ucznia o trzy błędy, jakie ostatnio popełnił. Chłopcu z łatwością udało się wymienić dwa z nich, a dokładniej, że dał się zaskoczyć oraz nie odparował przed przeciwzaklęciem, ale miał problem z wskazaniem tego największego. Wtedy Dumbledore machnął różdżką i wyrzucił McClaggana na koniec sali, po czym oznajmił, że trzecim błędem było nie wyciągnięcie wniosków z pozostałych dwóch. Dalsza część lekcji została przerwana przez wtargnięcie członków Ministerstwa wraz z McGonagall, która kazała im natychmiast wyjść, ponieważ przeszkadzają w prowadzeniu zajęć. Albus podszedł jednak spokojnie do wizyty członków Ministerstwa i poprosił panią profesor, aby wyprowadziła uczniów sali, co ta też wykonała. Przed wyjściem McClaggan skomplementował jeszcze Dumbledore'a, mówiąc że to najlepszy nauczyciel w szkole, za co ten podziękował.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Musiał urodzić się w tym okresie, aby uczyć się w Hogwarcie w roku szkolnym 1927/1928
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling