FANDOM

Merlin — średniowieczny czarodziej czystej krwi lub półkrwi[2], będący w posiadaniu wielkiej mocy magicznej. Niewiele wiadomo o przeszłości Merlina, poza tym, że był członkiem sądu Króla Artura. Był uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Slytherinu.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Merlin żył w epoce średniowiecza. W czasie swojej młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i należał do Slytherinu. Pochodził więc z Wielkiej Brytanii lub z Irlandii. Mówi się, że różdżka Merlina wykonana była z angielskiego dębu (nie można tego sprawdzić, ponieważ grobu Merlina nigdy nie odnaleziono).

Późniejsze życie Edytuj

Merlin stał się członkiem Sądu króla Artura. Walczył z prawdopodobnie największą czarnoksiężniczką tamtych czasów, Morganą le Fay, siostrą przyrodnią króla Artura.

Merlin dysponował potężną mocą. Był tolerancyjny i dobry dla mugoli, ubiegał się o lepsze prawa dla niemagicznych osób.

Osiągnięcia Edytuj

Merlin otrzymał przydomek Książę Zaklinaczy – prawdopodobnie dlatego, że bardzo dobrze radził sobie z zaklęciami.

Został uwieczniony na kartach z Czekoladowych Żab.

Na jego cześć powstała prestiżowa nagroda, Order Merlina, która trafia do najbardziej zasłużonych dla społeczeństwa czarodziejów. Merlin też nadal jest obecny wśród czarodziejskiej tradycji w rozmaitych zawołaniach wyrażających zdziwienie, radość np. popularne powiedzenie: Na brodę Merlina[3].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling
  2. 2,0 2,1 Do Slytherinu nie przydzielano mugolaków
  3. Znana jest także wersja bardziej frywolna, Na gacie Merlina, którą posłużyła się m.in. Hermiona Granger