FANDOM

Mirabella Plunkett (ur. 1839 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi, która zakochała się w trytonie i zamierzała wziąć z nim ślub.

Biografia Edytuj

Stało się to nad jeziorem Loch Lomond, gdzie wyjechała na wakacje. Poznała trytona i zakochała się w nim. Prawdopodobnie miłość była odwzajemniana przez pół-rybę, pół-człowieka. Planowała wziąć z nim ślub. Rodzina Plunkett kategorycznie zabraniała zawarcia małżeństwa i nie chciała się z tego wycofać. Zdenerwowana Mirabella zamieniła się w rybę o nazwie plamiak. Nie wiadomo czy pod tą postacią wróciła do ukochanego. Możliwe, że była animagiem.

W roku szkolnym 1993/1994 portret Mirabelli strzegł tajnego przejścia z pierwszego piętra przy Wielkich Schodach do sali wejściowej.

Etymologia Edytuj

Imię Mirabella pochodzi od łacińskiego słowa mirabilis, oznaczający wspaniały.

Ciekawostki Edytuj

  • Mirabella miała swoją własną kartę dołączoną do Czekoladowych Żab oraz portret w Hogwarcie na pierwszym piętrze, który strzegł tajnego przejścia. Jednym z haseł było słowo plamiak.
  • Mirabella prawdopodobnie była inspirowana disneyowską księżniczką Ariel. Różnią się one tym, że Ariel przemienia się z ryby (syreny) w człowieka, natomiast Mirabella z człowieka w rybę.

Występowanie Edytuj

Przypisy