FANDOM

Mistrzostwa Świata w Quidditchu 1974 (ang. 1974 Quidditch World Cup) — 417. turniej o tytuł Mistrza Świata w Quidditchu, który rozegrano latem 1974 roku. Zwycięzcą turnieju okazała się Syria, która w finale pokonała Madagaskar.

W czasie tych mistrzostw szefem Międzynarodowa Konfederacja Czarodziejskiego Komitetu Quidditcha dyrektorem był Royston Idlewind, kapitan Australii, która zdobyła mistrzostwo w 1966. W czasie piastowania swojej funkcji bardzo zaostrzył przepisy dotyczące kontroli kibiców, m.in. wprowadził zakaz różdżek, który nie dotyczył tylko przedstawicieli Konferencji; wprowadzone zmiany przyniosły mu powszechną niechęć w czarodziejskim świecie.

Wielu fanów groziło bojkotem Mistrzostw Świata w 1974, ostatecznie jednak strategia ta nie przyniosła rezultatu.

Mimo że nie wolno było posiadać różdżek, wiele osób miało coś, co zwało się dissimulatorem, który wydawał jasne światła i kolorowe kłęby dymu danych barw narodowych. Przez pierwszych kilka meczów, niewielu czarodziejów posiadało to urządzenie. Upowszechniło się ono dopiero nieco później, zdecydowanie poprawiając oprawę spotkania.

W dniu meczu finałowego między Syria, a drużyną Madagaskaru trybuny wypełniła rekordowa ilość czarodziejów posiadających Dissimulator. Kiedy Royston Idlewind zasiadł w Loży Honorowej, przywitało go sto tysięcy głośnych dźwięków z Dissimulatora.

Po skończeniu meczu widząc swoją kompletną porażkę, Royston Idlewind zrezygnował z funkcji.

Występowanie Edytuj