FANDOM

Modesta Rabnottczarownica nieznanego statusu krwi, mieszkająca w hrabstwie Kent w drugiej połowie XIII w. Podczas jednego z meczów quidditcha w roku 1269, biorący w nim udział Barberus Bragge, przewodniczący Rady Czarodziejów zaproponował nagrodę o wysokości 150 galeonów (odpowiada to dzisiaj kwocie miliona galeonów), graczowi który schwyta podczas gry znikacza, małego i niezwykle trudnego ptaszka którego przyniósł na mecz w klatce. Wszyscy zawodnicy zapomnieli o quidditchu i zaczęli gonić ptaszka. Gdy zwierzę próbowało uciec z boiska, rozweselony tłum miotał w nie zaklęcia odpychające. Obecna na meczu Modesta Rabnott, apelowała do zawodników o wypuszczenie znikacza i rozpoczęcie gry. Bragge jednak zlekceważył Rabnott i rzucił w nią pustą klatką. Zbulwersowana kobieta rzuciła na ptaszka zaklęcie przywołujące, uciekła z nim poza teren boiska i wypuściła na wolność. Rozzłoszczony Bragge nałożył na nią karę o wysokości 10 galeonów. Modesta nie była zamożną kobietą, więc musiała sprzedać swój dom. Wiadomo, że miała hipogryfa.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj