Modrzew (ang. Larch; łac. Larix) — rodzaj drzewa z rodziny sosnowatych. Rośnie od 20 do 40 metrów wysokości. Występuje na obszarach umiarkowanych i chłodnych północnej półkuli[1].

Drzewo jest wykorzystywane do produkcji różdżek.

Właściwości[edytuj | edytuj kod]

Uważane za atrakcyjne i potężne oraz wszczepiające właścicielom odwagę i zaufania; różdżki te są bardzo pożądane. Dopasowanie odpowiedniego czarodzieja do tej różdżki nie jest jednak proste, tak samo jak jej obsługa. Źle dopasowana nie pozwoli właścicielowi rozwinąć talentu i wykorzystać potencjału[2].

Słynny twórca różdżek Garrick Ollivander twierdził, że różdżka z modrzewiu dąży do ukrytych talentów i nieoczekiwanych efektów, które również opisują jej właściciela, który na nią właśnie zasługuje. Często jest tak, że czarownica lub czarodziej, który jest posiadaczem różdżki modrzewiowej nie może realizować pełnego zakres swoich talentów, ale jeśli się uda opanować ją to dokona się wyjątkowe połączenie[2].

Znane różdżki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Korę wykorzystuje się w garbarstwie. Wytwarza się też z niej terpentynę wenecką i pewien gatunek gumy[4].
  • Dawniej wierzono, że w pniu modrzewia przebywają i straszą jękami dusze ludzi zmarłych w nienaturalny sposób[4].

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

de2:Lärchenholz