FANDOM

Morderstwo Irmy Dugard — atak Gunnara Grimmsona, w wyniku którego zamordowana została półskrzatka, Irma Dugard. Zabójca został zaraz potem zaatakowany przez Credence'a Barebone'a, w postaci obskurusa, ale napastnik zdołał się obronić i uciec.

Tło Edytuj

Szalupa

Leta i Irma z małym Credencem w szalupie ratunkowej.

W 1901 roku półskrzatka, Irma Dugard została wysłana do Stanów Zjedonoczonych przez Corvusa Lestrange'a IV, z jego dziećmi: Letą i Corvusem V. W trakcie podróży statkiem chłopczyk płakał tak bardzo, że siostra zamieniła go z innym niemowlakiem, by na chwilę się uwolnić. Zanim jednak zamieniła je z powrotem statek zaczął jednak tonąć, więc Irma zabrała Letę i cudze dziecko do szalupy. Gdy dotarli później do Ameryki, Irma nieświadoma zamiany oddała niemowlę pod opiekę Mary Lou Barebone. Nie wiadomo co działo się z półskrzatką przez późniejsze lata, aż w nieznanym czasie została służącą w domu przy Rue Philippe Lorand 18, w Paryżu[1].

Mary Lou nadała adoptowanemu synowi imię Credence Barebone i wychowała go wpajając mu wrogość do czarodziejskiego świata. Z tego powodu Credence stłumił w sobie swoje magiczne zdolności i stał się obskurodzicielem. Pod koniec 1926 roku jego obskurus zaczął się uaktywniać, powodując liczne zniszczenia w Nowym Jorku. Doprowadziło to do interwencji amerykańskich aurorów, którzy na rozkaz Serafiny Picquery mieli go zabić[2]. Credence zdołał przeżyć atak, chociaż prawie zniszczono jego ciało. Uznany za zmarłego zaczął poszukiwać swojej przeszłości, by dowiedzieć się kim jest. Zaczął od odnalezienia Irmy Dugard, której nazwisko znalazł w dokumentach adopcyjnych i uznał, że kobieta może być jego matką[1]. Podróżował wraz z Cyrkiem Arkanus, aż dotarł do Paryża. W cyrku blisko poznał Nagini, będącą jedną z atrakcji.

Poszukiwania Credence'a Edytuj

Gdy ujawniono, że Credence zdołał przeżyć rozpoczęto poszukiwania. Brytyjskie Ministerstwo Magii obawiając się, że chłopiec stanie się narzędziem Gellerta Grindelwalda, obrało sobie za cel odnalezienie i zabicie Credenca. Do tego zadania zamierzali powołać Newtona Skamandera, jednak ten się nie zgodził, dlatego zlecili to łowcy nagród, Gunnarowi Grimmsonowi.

Odnalezieniem Credence'a był zainteresowany także Gellert Grindelwald, który chciał by chłopiec przyłączył się do jego armii. We wrześniu 1927 roku dotarł ze swoimi akolitami do Paryża, wiedząc, że tam właśnie przebywa Credence wraz z cyrkiem. Prawdopodobnie to czaroksiężnik przekazał potajemnie, przez jednego ze swoich popleczników informację na temat miejsca zamieszkania Irmy Dugard[3]. Grindelwald zdołał także przeciągnąć na swoją stronę Grimmsona, by ten nie zabił Credence'a. Zamiast tego łowca nagród śledził dalej chłopca i miał zamordować Irmę, gdy Barebone do niej dotrze[4].

Dotarcie do Irmy Dugard Edytuj

Nagini i Credence

Nagini i Credence przed wejściem do domu Irmy.

Credence i Nagini uciekli z cyrku, po tym jak dowiedzieli się gdzie jest Irma. Wspólnie podróżowali przez Paryż, będąc ciągle śledzeni przez Grimmsona. Następnego dnia po ucieczce udało im się dotrzeć na Rue Philippe Lorand i znaleźć dom, w którym mieszka Irma. Po świetle i cieniu widocznym w oknie stwierdzili, że kobieta jest w domu.

Przebieg morderstwa Edytuj

Grimmson

Grimmson chowa siew ścianie.

Nagini i Credence dostali się do środka przez otwarte drzwi na podwórze i przejściem dla służby weszli na strych. Za nimi wkradł się Grimmson, który zamaskował się w ścianie strychu by mógł podejść bliżej niezauważony. W pokoju dla służącej znaleźli Irmę. Półskrzatka wyjaśniła, że nie jest matką Credence'a, a tylko służącą i że zostawiła go Mary Lou, ponieważ ta miała się nim opiekować.

Grimmson Credence

Credence atakuje Grimmsona.

W tym momencie Grimmson wyszedł ze swojej kryjówki w ścianie i rzucił śmiercionośne zaklęcie, które zakończyło życie Irmy, zanim ta zdążyła coś więcej wyjaśnić. Credence natychmiast przyjął formę obskurusa i zaatakował łowcę nagród, niszcząc przy tym część strychu. Grimmson zdążył jednak otoczyć się ochronnymi czarami. Obskurus napierał trzykrotnie, ale nie zdołał przebić się przez barierę. Gdy Grimmson się deportował, Credence przyjął ludzką postać i spojrzał na ciało Irmy[1].

Skutki Edytuj

Gellert Grimmson

Rozmowa Grimmsona i Grindelwalda.

Zaraz po morderstwie Grimmson spotkał się z Grindelwaldem, by przekazać wynik ataku. Wspomniał także, że Ministerstwo Magii prawdopodobnie zorientuje się o jego zdradzie, ponieważ łowca nagród był zbyt celny by przypadkiem trafić Irmę zamiast Credence'a. Czarnoksieżnik zapowiedział mu jednak, że za to co zrobił zapisze się na kartach historii i polecił Grimmsonowi dalej strzec chłopca[4].

Realizacja planu Grindelwalda Edytuj

Credence wiedząc, że Irma nie była jego matką nadal chciał poznać swoją przeszłość. Przyjął więc zaproszenie Grindelwalda, który obiecał, że jeśli przyjdzie na cmentarz Père Lachaise, to dowie się prawdy[5]. Chłopiec udał się tam wraz z Nagini i wziął udział w spotkaniu zwolenników czarnoksiężnika. Na końcu Grindelwald otoczył się płomieniami Protego Diabolica, które przekroczyć mogły tylko osoby mu wierne. Nagini próbowała powstrzymać Credence'a, ale on pragnął poznać swoje pochodzenie tak bardzo, że jej nie posłuchał i przeszedł przez płomienie dołączając do czarnoksiężnika.

Później przebywając w Nurmengardzie Grindelwald powiedział Credence'owi, że tak naprawdę nazywa się Aureliusz Dumbledoere i wręczył chłopcu różdżkę jako dar[6].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda. Oryginalny scenariusz, scena 56
  2. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (film)
  3. Grindelwald przekazał jednemu ze swoich akolitów, o imieniu Nagel, by udał się do cyrku i zawiadomił Credence'a, że ma rozpocząć podróż (scena 24). Po tym Credence z nieznanego źródła dowiedział się o miejscu zamieszkania Irmy Dugard (scena 42). Prawdopodobnie to właśnie Nagel przekazał mu tę wiadomość.
  4. 4,0 4,1 Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda. Oryginalny scenariusz, scena 57
  5. Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda. Oryginalny scenariusz, scena 85