FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Mroczny Znak (ang. The Dark Mark) — dziewiąty rozdział książki Harry Potter i Czara Ognia. Rozdział trwa od strony 128 do 157.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Wszyscy docierają do namiotów. Nikomu nie chce się spać, więc wszyscy dostają po kubku kakao. Wtedy zasypiają, a Artur stoi na straży. Szybko zastają obudzeni. Pan Weasley każe im szybko uciekać. Wszyscy biorą kurtki i wychodzą, oprócz Billa, Charliego i Percy'ego, którzy zdążyli się ubrać. Wychodzą i widzą kemping w ogniu. Wszyscy uciekają do lasu, a ministerstwo walczy ze śmierciożercami. Gdy wszyscy docierają do lasu, Harry z Ronem i Hermioną słyszą wypowiadane zaklęcie Morsmordre. Wtedy na niebie pojawia się Mroczny Znak, symbol Voldemorta i Śmierciożerców. Później trójka zostaje oskarżona o wyczarowanie owego znaku, lecz pan Weasley staje po stronie młodzieży. Później pan Diggory leczy Mrużkę oraz pyta ją, czy wyczarowała Mroczny Znak. Ona odpowiada, że nie. Wtedy Harry znajduje swoją różdżkę. Następnie skrzat domowy zostaje oskarżony o wyczarowanie znaku. Po całym zajściu wszyscy wracają do namiotów i zapadają w sen.

Poprzednik
Finał Mistrzostw Świata w Quidditchu
Rozdziały książki „Harry Potter i Czara Ognia” Następca
Chaos w Ministerstwie Magii