Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Mucha siatkoskrzydła (ang. Lacewing fly) — owad z rodziny Chrysopidae, ma dwa długie wąsy i dwie pary zielonkawych, pożyłkowanych skrzydeł, wydziela przykry zapach.

Muchy siatkoskrzydłe były wykorzystywane do produkcji Eliksiru Wielosokowego. Do prawidłowego uwarzenia muchy musiały się warzyć przez dwadzieścia jeden dni.

Muchy można było zakupić w Aptece na ulicy Pokątnej. Kosztowały dwa galeony za słoik[1].

W serii[]

Fiolka z muchami na Pottermore.

Kiedy Hermiona Granger wyczytywała składniki Eliksiru Wielosokowego z księgi Najsilniejsze eliksiry, przeczytała na początku muchy siatkoskrzydłe[2]. Później, w chwili, jak Harry wszedł do Łazienki Jęczącej Marty po wyjściu ze skrzydła szpitalnego, Ron akurat dodawał utarte muchy siatkoskrzydłe do pijawek na dno kociołka[3].

W 1995 r. Bartemiusz Crouch Junior wykradł do Eliksiru WIelosokowego skórkę boomslanga i właśnie muchy siatkoskrzydłe z gabinetu Severusa Snape'a. Snape niesłusznie oskarżył o to Harry'ego Pottera.

Za kulisami[]

  • W wersji na PS1 drugiej gry, Harry musiał samemu złapać muchy siatkoskrzydłe w Magicznej Menażerii.
  • Nazwa "Lacewing" została wybrana przez J.K. Rowling, aby ukazać przeplatanie się ze sobą dwóch osobowości[1].

Występowanie[]

Przypisy

Advertisement