FANDOM

Mugole i magia

Okładka książki

Mugole i magia — książka George'a Beahma, nieoficjalny przewodnik po świecie Harry'ego Pottera. W wersji angielskiej został wydany przez wydawnictwo Writers House LLC w 2004 roku. Oryginalny tytuł to Muggles and Magic. W wersji polskiej książka ukazała się w 2005 roku nakładem wydawnictwa Rebis. Tłumaczyła Magdalena Hermanowska, ale posłużyła się nazwami własnymi znanymi z przekładów Andrzeja Polkowskiego. Opracowaniem okładki zajął się Jacek Pietrzyński.

O książce Edytuj

Książka mówi o autorce powieści, J.K. Rowling, prezentuje jej biografię i informacje o jej wystąpieniach, pracy, a nawet mówi, jak zdobyć od niej autograf. Autor prezentuje też opisy poszczególnych tomów książek i filmów z serii oraz recenzje na ich temat. Nie wszystkie jednak części cyklu zostały opisane, ponieważ w chwili wydania książki światło dzienne ujrzało pięć książek i dwa filmy.

Części książki Edytuj

  • Część I: Prawdziwy świat Joanne Rowling dogłębnie opisuje autorkę książek, jej udział w organizacjach charytatywnych, FAQ, jej autografy, kulisy powstawania świata Harry'ego Pottera.
  • Część II: Życie pisarki z ciekawostkami dotyczącymi HP, o nagrodach, o fałszywym chińskim Harrym i innych podróbach oraz o krytyce Kościoła.
  • Część III: Harry Potter – magia ekranu z opisami i recenzjami filmów, ich obsadą oraz opisami aktorów i ich wypowiedziami.
  • Część IV: Spojrzenie na książki – opisy i recenzje książek i dodatkowych dwóch książeczek, a także przegląd dodatków nienapisanych przez Rowling takich jak Barry Trotter. Znajduje się tam także powieściowy skorowidz z pięciu tomów cyklu i długi test na znajomość książek z serii.
  • Część V: Wybrane towary reklamowe m.in. lista wydawanych do 2004 gier.
  • Część VI: Strony internetowe Harry'ego Pottera.