Najgorsze urodziny (ang. The Worst Birthday) — pierwszy rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 7 do 17.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie tylko wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Harry, Dudley, ciotka Petunia i wuj Vernon siedzą w kuchni. Vernon narzeka na sowę Harry'ego Hedwigę, która robi raban. Młody Potter tłumaczy, że to dlatego, że nie może wylatywać w nocy, na co nie chce zgodzić się wuj Vernon, bojąc się, że Harry użyje jej do skontaktowania się z Hermioną lub Ronem. Na domiar złego, wszyscy (łącznie z przyjaciółmi) zapomnieli o tym, że dziś są urodziny Harry'ego. Wuj Vernon na kolacji spodziewał się bogatego przedsiębiorcy (pana Masona), dlatego jeszcze raz powtórzył szczegółowy plan podczas ich wizyty. Harry zaczął wpatrywać się w żywopłot, który także się w niego wpatrywał (były to oczy Zgredka). Dudley widząc, jak Harry wpatruje się w żywopłot, zaczął się wypytywać Harry'ego, czemu się w niego wpatruje, na co młody Potter odrzekł, że zastanawia się, jakim zaklęciem go podpalić i krzyknął „Abrakadabra! Hokus-pokus, smenty-rymenty”, przez co Dudley zaczął się dusić i poskarżył się ciotce Petunii, że Harry używa czarów, choć ciotka Petunia wiedziała, że Harry ich nie użył, bo żywopłotowi nic się nie stało, to i tak dała mu masę rzeczy do zrobienia.

Poprzednik
Brak
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Ostrzeżenie Zgredka