FANDOM

Najmniejsza sypialnia (ang. The Smallest Bedroom) — jedna z czterech sypialni w domu na Privet Drive 4. Położona była na pierwszym piętrze.

Historia Edytuj

Na początku była to druga sypialnia Dudleya, jednak później została przekazana Harry'emu. Powodem przeniesienia Harry'ego z komórki pod schodami do sypialni był dokładnie zaadresowany list z Hogwartu – nadawca oprócz ulicy i numeru domu umieścił jako adres także komórkę pod schodami. Dursleyowie w obawie, że ktoś z zewnątrz mógłby się dowiedzieć o miejscu w którym sypiał Harry, przenieśli go do nieużywanego pokoju. Wzbudziło to niezadowolenie Dudleya, gdyż w swojej drugiej sypialni przechowywał stare i zepsute zabawki. Dudley mimo płaczu, ciągnięcia matki, uderzania smeltingiem w wuja Vernona, sypialni nie odzyskał. Był to jedyny raz, kiedy Dursleyowie wykazali się konsekwencją. Harry mieszkał w tej sypialni także podczas letnich wakacji.

W 1992 roku wuj Vernon zamontował w oknach sypialni kraty (jako karę za to, że Zgredek zniszczył leguminę), a w drzwiach małą klapkę by przeciskać jedzenie.

Występowanie Edytuj

Privet Drive 4

Parter Komórka pod schodami
Piętro Najmniejsza sypialnia · Sypialnia gościnna · Sypialnia Vernona i Petunii Dursley