FANDOM

Moste Potente Potions

Najsilniejsze eliksiry (ang. Moste Potente Potions) — książka autorstwa Fineasa Bourne'a, w której znajdowały się recepty na najgroźniejsze eliksiry. Jeden z tomów znajdował się w Dziale Ksiąg Zakazanych w bibliotece Hogwartu.

W serii Edytuj

W 1992 roku Hermiona Granger, po uzyskaniu pisemnej zgody od Gilderoya Lockharta, wypożyczyła tę książkę do uwarzenia eliksiru wielosokowego, w celu zamienienia siebie, a także Harry'ego Pottera i Rona Weasleya w Millicentę Bulstrode, Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyle'a.

Za kulisami Edytuj

  • W filmowej adaptacji książki Harry Potter i Komnata Tajemnic książka znajdowała się w zwykłej części biblioteki, a nie w Dziale Ksiąg Zakazanych.
  • Również w książce znajduje się zdjęcie kobiety z groteskowo dużym pająkiem na głowie, wyglądającym niemal jak ozdoba. Nie wiadomo jednak czy jest to efekt jakiegoś eliksiru. Możliwe, że jest to efekt uboczny przypadkowego spożycia eliksiru wielosokowego, w którym znalazły się włosy pająka, byłaby to podobna sytuacja do tej, kiedy Hermiona przypadkowo użyła włosa kota Milicenty.

Występowanie Edytuj