FANDOM

Grindelwald. To znak Grindelwalda!
Wiktor Krum o naszyjniku podczas wesela Billa i Fleur[źródło]

Naszyjnik Ksenofiliusa Lovegooda (ang. Xenophilius Lovegood's necklace) — naszyjnik z symbolem Insygniów Śmierci, należący do Ksenofiliusa Lovegooda.

Historia Edytuj

Symbol Insygniów Śmierci był znakiem rozpoznawczym trzech potężnych, magicznych przedmiotów nazywanych Insygniami samej Śmierci. Składał się z koła, opisanego na nim trójkąta oraz pionowej linii.

Osoby poszukujące Insygniów Śmierci (przez wielu uznawanych za przedmioty nieistniejące) często posługiwały się tym symbolem jako swego rodzaju znakiem rozpoznawczym.

W serii Edytuj

Hallows-lovegoodjpg

Naszyjnik Lovegooda

Ksenofilius Lovegood był przekonany o istnieniu Insygniów Śmierci. Na weselu Billa Weasleya i Fleur Delacour pojawił się z należącą do niego ozdobą w postaci naszyjnika, przedstawiającego symbol Insygniów Śmierci. Miał z tego powodu scysję z Wiktorem Krumem, który symbol ten utożsamiał ze znakiem Gellerta Grindelwalda, czarnoksiężnika, który zabił mu dziadka. Po raz drugi naszyjnik pojawił się, gdy Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger udali się do Lovegooda, zapytać o znaczenie noszonego przez niego symbolu.

Wygląd Edytuj

Xenophilius Lovegood's necklace

Naszyjnik składał się z metalowego, najprawdopodobniej srebrnego łańcuszka, na którym wisiał wykonany z takiego samego metalu symbol Insygniów Śmierci. Trójkąt i linia były zespolone, zaś koło mogło obracać się na osi linii.

Znaczenie Edytuj

Naszyjnik Ksenofiliusa Lovegooda odegrał dużą rolę w poszukiwaniach horkruksów przez trio. Dzięki temu, że Harry dostrzegł naszyjnik u Lovegooda, mógł potem poprosić go o wytłumaczenie znaczenia symbolu, co z kolei pomogło mu zrozumieć działania samego Lorda Voldemorta.

Występowanie Edytuj