FANDOM

Harry przyjrzał się bliżej łańcuchowi i wybuchnął śmiechem. Zawieszona była na nim plakietka ze słowami: "Mój ukochany"
— Narrator[źródło]

Naszyjnik Rona Weasleya (ang. Ronald Weasley's sweetheart necklace) — złoty naszyjnik, należący do Rona Weasleya.

Historia Edytuj

Naszyjnik był prezentem dla Rona Weasleya, jaki z okazji świąt Bożego Narodzenia w 1996 roku zrobiła mu jego ówczesna dziewczyna, Lavender Brown. Przysłała go sowią pocztą do Nory, gdzie Ron spędzał święta w towarzystwie rodziny i m.in. Harry'ego Pottera.

Wygląd Edytuj

Ron lavander potterish-1-

Lavender wręczająca naszyjnik Ronowi

Naszyjnik składał się grubego, złotego łańcucha, do którego umocowana była plakietka z napisem Mój ukochany.

Reakcja przyjaciół na prezent Edytuj

Gdy Ron zorientował się, jaki prezent zrobiła mu Lavender, był zdumiony tym, że mogła ona pomyśleć, że taki właśnie przedmiot mu się może spodobać. Był również przerażony na myśl o tym, jak na widok naszyjnika zareagują jego dwaj złośliwi bracia, Fred i George. Bał się zapewne również reakcji Lavender, gdyby odmówił noszenia jej prezentu (Lavender ofiarowując tego typu naszyjnik z pewnością chciała zaznaczyć swoją pozycję dziewczyny popularnego w szkole Rona). Gdy rozbawiony sytuacją Harry żartobliwie zagroził, że powie im o naszyjniku, Ron nerwowo schował prezent pod poduszkę. Gdy jednak Ron śmiał się z prezentu w postaci wijących się robaków, jakich zrobił Harry'emu Stworek, riposta przyjaciela nawiązująca do naszyjnika natychmiast go ostudziła.

Znaczenie naszyjnika Edytuj

Przesyłając naszyjnik Ronowi, Lavender okazała dobitnie, że niewiele wie o swoim chłopaku. Pomimo że spędzali razem dużo czasu, ich związek był bardzo płytki, praktycznie bez rozmów i sprowadzał się przede wszystkim do całowania.

Za kulisami Edytuj

  • W filmowej adaptacji Księcia Półkrwi naszyjnik składał się z dość cienkiego złotego łańcuszka i złotej zawieszki w postaci serca przebitego strzałą, przy czym grot strzały również miał kształt małego serduszka.
  • W filmie naszyjnik wręcza Ronowi osobiście Lavender na korytarzu szkolnym, już po powrocie Weasleya i Pottera z ferii świątecznych do szkoły. Scenę tą widzą przechodzący przypadkowo korytarzem Harry i Hermiona, która na ten widok oświadcza, że musi iść "się porzygać".

Występowanie Edytuj