FANDOM

Natalia Gastiain Tena (ur. 1 listopada 1983 r.) — brytyjska aktorka hiszpańskiego pochodzenia. Kształciła się w Bedales, tej samej szkole co Minnie Driver i Daniel Day−Lewis. Fanom Harry'ego Pottera znana z roli Tonks, choć bardziej kojarzona jest z roli Oshy w serialu Gra o Tron.

Jej pierwszą rozpoznawalną szerzej rolą była Nimfadora Tonks w Harry Potter i Zakon Feniksa (2007), a także w kontynuacji Harry Potter i Książę Półkrwi oraz w Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza jak i Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga. Wcześniej pokazała się m.in w filmach Był sobie chłopiec jako Ellie i Pani Henderson jako tancerka.

Występowała na scenie w takich sztukach jak Bronte i adaptacja Gone to Earth z 2004. Grała także niewielkie role w brytyjskiej telewizji, włączając w to występ gościnny w Casualty.

Grała główną rolę w objazdowej produkcji Nights at the Circus, która w kwietniu 2006 zakończyła trasę.

Gra na akordeonie i śpiewa w sześcioosobowym zespole Molotov Jukebox.

Filmografia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Na pytanie, jaką inną postać z Harry'ego chciałaby się wcielić, odpowiedziała, że w Bellatriks.
  • Jako ulubioną kwestię, którą wypowiada jej postać, wskazała: „Nie nazywaj mnie Nimfadorą!”.
  • Natalia wyznała w jednym z wywiadów, że pragnie zagrać w końcu jakąś cichą dziewczynę, bo jak powiedziała, ciągle wciela się w zwariowane postaci.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

http://www.filmweb.pl/person/Natalia+Tena-351179