Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Neil Lament — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. Był kapitanem drużyny quidditcha swojego domu w latach 19441948.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Neil Lament urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Lament, w pierwszej połowie XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Neila do Slytherinu.

1944 rok[edytuj | edytuj kod]

W pewnym okresie nauki został przyjęty do domowej drużyny quidditcha swojego domu. Został jej kapitanem w 1944 roku i pełnił tę funkcję aż do 1948 roku.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • Jego nazwisko było widziane jedynie na tablicy w filmach z całej serii Harry'ego Pottera.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Do Slytherinu nie przydzielono mugolaków.