FANDOM

Nick Cave, właśc. Nicholas Edward Cave[1][2] (ur. 22 września 1957 r.) — australijski muzyk, poeta, pisarz i aktor, znany przede wszystkim z występów w zespole Nick Cave and the Bad Seeds oraz wcześniej w The Birthday Party[1].

Na podwójnej płycie zespołu Nick Cave and the Bad Seeds pt. Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus znalazł się utwór O Children, wykorzystany w filmowej wersji pierwszej części Insygniów Śmierci. Użyty został w scenie tańca Harry'ego i Hermiony w namiocie.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest założycielem i liderem grupy muzycznej Nick Cave & The Bad Seeds.
  • Jest współautorem (obok Lydii Lunch) zbiorku pięćdziesięciu jednoaktówek zatytułowanych „Teatr Zemsty”.
  • Nick Cave wraz z kilkoma osobami ze składu The Bad Seeds (Warren Ellis, Martyn Casey, Jim Sclavunos) założył poboczny projekt Grinderman i w 2007 roku wydał pod szyldem tego zespołu płytę „Grinderman”.
  • Założył australijski zespół postpunkowy „The Boys Next Door”, który istniał pod taką nazwą od 1976 do 1980 roku, będąc pierwszym wcieleniem swego o wiele bardziej znanego następcy, czyli zespołu The Birthday Party (pod nazwą „The Boys Next Door” wydano dwa pierwsze albumy oraz kilka singli).
  • Pracował nad scenariuszem „Swampland”, ale gdy dowiedział się, że ekranizacja jego wizji kosztowałaby co najmniej 50 mln dolarów – stwierdził, iż o żadnym filmie nie może być mowy. Ten niezrealizowany scenariusz przybrał ostatecznie postać wydanej w 1990 roku powieści „Gdy oślica ujrzała anioła”.
  • Był jednym z kandydatów do roli Patricka Channinga w filmie Pierwsza potęga, jednak angaż ten ostatecznie otrzymał Jeff Kober.

Zobacz też Edytuj

Przypisy