FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Nicolas Flamel (ang. Nicolas Flamel) — trzynasty rozdział książki Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Trwa od strony 224 do strony 236.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry już później nie szukał niezwykłego lustra. Zamiast tego, znowu zaczął myśleć kim jest Nicolas Flamel. W najbliższym meczu quidditcha sędziował Severus Snape. Na początku Harry nie chciał grać, bo wiedział, że Snape znowu będzie chciał go zabić. Nagle do pokoju wpadł Neville, na którego Draco Malfoy rzucił urok Zwieracza Nóg. Harry dał mu na pocieszenie czekoladową żabę, a chłopak oddał mu kartę, na której widniał Albus Dumbledore. Wtedy trio zauważyło nazwisko Flamela na karcie. Okazało się, że był on twórcą Kamienia Filozoficznego. Dzieci domyśliły się, że pewnie tego strzeże Puszek. Tymczasem podczas meczu Gryffindoru ze Slytherinem Harry szybko złapał znicza i jego drużyna wygrała mecz. Po meczu Harry wyszedł z szatni i w drodze do szopy zobaczył jak Severus Snape oddala się do Zakazanego Lasu. Chłopak podleciał bliżej na Nimbusie 2000 i usłyszał jak Snape rozmawia z Quirrellem o Kamieniu Filozoficznym. Snape pytał się, czy Quirrell już się domyślił jak przejść obok psa Hagrida i żeby zdecydował się, po której jest stronie. Harry pomyślał, że Snape chce ukraść Kamień Filozoficzny. Tymczasem w pokoju wspólnym odbyła się balanga po wygranym meczu.

Poprzednik
Zwierciadło Ain Eingarp
Rozdziały książki „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” Następca
Norweski smok kolczasty