Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Nieśmiałek (ang. Bowtruckle) — niewielkie stworzenie pilnujące drzew, sprawiające wrażenie, jakby się składało tylko z kory, gałązek i pary brązowych oczek. Był to kamuflaż w naturalnym środowisku nieśmiałków - koronach drzew. Stworzonko mierzyło zaledwie osiem cali.

Nieśmiałki były najczęściej spotykane w zachodniej Anglii, południowych Niemczech i niektórych lasach Skandynawii. Stworzonka mieszkały koronach drzewa i pełniły rolę ich swoistego opiekuna. Najczęściej były to drzewa, z których wytwarza się różdżki np. drzewo wiggenowe.

Były pokojowo nastawione i nieśmiałe, czemu zawdzięczają nazwę. Trudno jednak było je zauważyć, ponieważ były niewielkie, do ośmiu cali. Jednak gdy ktoś zaatakował drzewo, stawały się bardzo agresywne. Miały długie, spiczaste palce, które zwykle używały do wydłubywania z kory korników, którymi się żywiły. Nie gardziły także jajeczkami elfów. Ogólnie żywiły się insektami. W przypadku konieczności obrony, nieśmiałki używały palców i zębów do wydłubywania oczu. Jeżeli czarodziej chciał pobrać liście z danego drzewa, zamieszkanego przez nieśmiałka, właśnie jajeczka elfów i korniki były produktami, które nieśmiałka udobruchały.

W serii[]

W 1995 roku na lekcji opieki nad magicznymi stworzeniami o nieśmiałkach opowiadała profesor Wilhelmina Grubbly–Plank uczniom piątego roku w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć[]

Newton Skamander szczególnie upodobał sobie nieśmiałki i w swojej walizce miał całe stadko tych niewielkich stworzonek. Jedno z nich, Pickett mieszkało nawet przez cały czas w górnej kieszeni płaszcza Newta. Skamander miał również między innymi nieśmiałki o imieniu Tom, Marlow, Poppy, Tytus i Finn.

Newton opisał te stworzenia w swoim dziele Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.

Etymologia[]

  • bow – z angielskiego „łuk
  • truckle – z angielskiego „poniżyć się
  • bough – z angielskiego „gałązka

Oryginalna nazwa została przetłumaczona na nieśmiałek ze względu na usposobienie zwierzęcia.

W grach[]

Za kulisami[]

Galeria[]

Występowanie[]

Advertisement