Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki
Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ron Weasley: "Czy potrafisz mówić?"
Gargulec: "A normalnie twoi rozmówcy nie mówią?"
Ron Weasley: "Zazwyczaj nie rozmawiam z gargulcami."
Gargulec: "Zapewne gargulce są ci za to wdzięczne."
Harry Potter: "Dzięki za rozmowę. Chodźmy."
Hermiona Granger: "Nie wyglądała na szczęśliwą."
[src]

Nieszczęśliwy Gargulec (ang. Miserable Female Gargoyle) — jeden z pięciu mówiących gargulców, które były w 1995 umiejscowione na terenie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Ten gargulec był płci żeńskiej i stał na dziedzińcu transmutacji obok rozłożystego drzewa.

W 1995 roku rzeźba mówiła, że ma już dwieście pięćdziesiąt osiem lat, kiedy tylko się ją zagadywało. W większości przypadków była bardzo niemiła, ponieważ denerwowała się, że nikt, przez cały ten czas, nie odkurzył jej nosa, wyrażała swoje nie zainteresowanie wszystkim co się wokół działo, a także oczekiwała szacunku ze względu na swój wiek.

W roku szkolnym 1995/1996 profesor Cuthbert Binns zadał uczniom piątego roku pracę polegającą na znalezieniu pięciu mówiących gargulców w Hogwarcie. Ten ustawiony na dziedzińcu transmutacji był jednym z nich. Harry Potter znajdował gargulce dla Deana Thomasa, aby ten mógł przyjść na spotkanie GD do Pokoju Życzeń.

Ciekawostka[]

  • Podobnie jak w przypadku innych gargulców, po rzuceniu na rzeźbę zaklęcia Incendio, gargulec zacznie ziać ogniem.

Występowanie[]

Przypisy

  1. W grze Harry Potter i Zakon Feniksa, gargulec, po kilku razach zagadywania, mówi wprost, że ma 258 lat.