FANDOM

Niewymowny (ang. Unspeakable) — osoba pracująca w Departamencie Tajemnic, tajnej części Ministerstwa Magii. Mało wiadomo na temat tego zawodu.

Praca i obowiązki Edytuj

Broderick Bode Pottermore

Broderick Bode – niewymowny

Bardzo niewiele wiadomo o tym, co faktycznie robią niewymowni, ze względu na wysoki poziom tajemnicy otaczającej Departament Tajemnic. Niektórzy mogą badać miłość w Sali Miłości, która zgodnie z zaleceniami Albusa Dumbledore'a, jest zamknięta na klucz przez cały czas. Także pracują nad pojęciem czasu w Sali Czasu, w którym Ministerstwo przechowywało zmieniacze czasu przed zniszczeniem ich w czasie bitwy w Departamencie Tajemnic. Inni z kolei mogą odkrywać naturę myśli w Sali Myśli lub śmierci w Sali Śmierci.

Właśnie w Sali Śmierci został zabity Syriusz Black, ojciec chrzestny Harry'ego Pottera[1]. W tej sali znajduje się Zasłona Śmierci, która działa jako jednokierunkowe drzwi, oddzielające krainę zmarłych od ziemi. Każda żywa istota przechodząca w pobliżu Zasłony słyszy głosy swoich bliskich, którzy już nie żyją. Jednak każda żywa istota, która spróbuje wyroki "zza" Zasłony, umrze natychmiastową śmiercią pełną cierpienia.

Specyfika pracy Edytuj

Augi

Augustus Rookwood - śmierciożerca. Był niewymownym

Zakres obowiązków niewymownych, oraz specyfika ich pracy jest nieznana. Powodem tego jest praca w najbardziej utajnionym departamencie Ministerstwa Magii. Trudno jest określić czy sam Minister Magii wiedział dobrze co znajduje się w pomieszczeniach Departamentu Tajemnic. Niewymowni byli zobowiązani trzymać w sekrecie informacje o tym, co znajduje się w Departamencie. Byli kimś na kształt mnichów zobowiązanych do "ślubów milczenia". Augustus Rookwood (późniejszy śmierciożerca) pracował w tym Departamencie jako niewymowny i swoją wiedzę przekazał Voldemortowi. Jak wielkim przewinieniem było złamanie 'zakazu mówienia' o Departamencie Tajemnic, może świadczyć fakt, że Rookwood za swoje przewinienie trafił do Azkabanu i był uznany za jednego z najgroźniejszych więźniów. Niewymowni strzegli dostępu do różnych przedmiotów, które uznane zostały za bardzo niebezpieczne lub wydawane za specjalnym pozwoleniem - jak zmieniacze czasu. Prawdopodobnie nie mogli nawet dotykać ani przenosić przepowiedni umieszczanych w Sali Przepowiedni, ponieważ strzegły ich bardzo silne zaklęcia obronne. Broderick Bode - niewymowny, na którego rzucone zostało zaklęcie Imperius, stawiał wielki opór przed tym zaklęciem - przypuszcza się, ze po wydaniu mu rozkazu wykradnięcia przepowiedni Harry'ego, Bode walczył z zaklęciem, bo wiedział czym grozi mu dotknięcie przepowiedni. Jak wiadomo nie udało mu się jej wykraść i trafił z silnymi obrażeniami do Szpitala św. Munga.

Ciekawostki Edytuj

  • W Departamencie Tajemnic znajdowała się Sala Miłości, która była cały czas zamknięta. Tylko pracownicy tego wydziału wiedzieli co się w niej znajduję.
  • Nie wiadomo czemu jako jednego ze środków bezpieczeństwa, który mógłby zabezpieczyć tajność zawartości pomieszczeń Departamentu Tajemnic, nie zastosowano na niewymownych Przysięgi Wieczystej. Bardzo możliwe jest to, że stało się to z powodu niebezpieczeństwa jakie mogłaby nieść ta klątwa przy wyjawieniu tajemnicy w przypadku potrzeby uratowania komuś życia.

Znani niewymowni Edytuj

Przysięgi - inne przykłady Edytuj

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy