Niezidentyfikowany szmalcownikczarodziej czystej krwi lub półkrwi, będący jednym ze szmalcowników w 1998 roku. Uczestniczył w potyczce w dworze Malfoya. Został zaatakowany przez Bellatriks Lestrange, ponieważ odmówił oddania miecza Gryffindora.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wiosną 1998 roku mężczyzna wraz z Scabiorem, Fenrirem Greybackiem i dwoma innymi szmalcownikami uczestniczył w złapaniu mugolaka, Deana Thomasa i towarzyszącego mu goblina, Gryfka. Wraz z nimi wędrowali także Edward Tonks, Dirk Cresswell i Gornak, którzy jednak zginęli, prawdopodobnie w starciu ze szmalcownikami. Później grupa szmalcowników trafiła na namiot, będący schronieniem Harry'ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasleya, po tym jak Potter złamał tabu, wymawiając imię Voldemorta. Szmalcownicy otoczyli ich, dzięki czemu udało im się złapać trio, przesłuchać ich i przeszukać namiot. Złapani próbowali kłamać, przedstawiając się pod fałszywymi nazwiskami. Harry został potraktowany wcześniej zaklęciem żądlącym by nie można go było rozpoznać. W tym czasie jeden ze szmalcowników znalazł miecz Gryffindora, a Scabior trafił na egzemplarz Proroka Codziennego ze zdjęciem Hermiony, dzięki czemu rozpoznano ją i domyślono się tożsamości Harry'ego i Rona. Przywiązano więc trio do Deana i Gryfka, a następnie udali się do dworu Malfoya, gdzie zamierzali oddać Pottera Voldemortowi. Liczono także na zapłatę za pozostałych i dodatkowy zysk za miecz, który otrzymał niezidentyfikowany szmalcownik.

Bellatriks atakuje Szmalcowników.

Gdy dotarli do dworu okazało się jednak, że Voldemorta tam nie ma. Szmalcowników przyjęła i wprowadziła do salonu Narcyza Malfoy, która chciała by jej syn, Draco potwierdził tożsamość Pottera. Wtedy też do pomieszczenia przybyła jej siostra, Bellatriks Lestrange, która chciała przejąć inicjatywę. Jednak gdy zobaczyła u nieznanego z imienia szmalcownika miecz Grffindora, przeraziła się. Uznała, że oręż skradziono z jej krypty w Banku Gringotta, gdzie ukryty był także puchar Voldemorta. Zażądała by mężczyzna jej go oddał, a gdy ten odmówił oszołomiła go, po czym to samo zrobiła z pozostałymi szmalcownikami, oszczędzając tylko Fenrira. Następnie na jej polecenie Draco wyniósł powalonych z dworu. Poleciła mu także by zostawił ich na zewnątrz by ona ich wykończyła potem, jeśli sam nie będzie w stanie tego zrobić[1].

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • W rolę niezidentyfikowanego szmalcownika wcielił się Samuel Roukin.
  • W filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza szmalcownik zabrał ze sobą także Złoty Znicz Harry'ego. Później, po ataku Bellatriks mężczyzna wylądował na schodach w holu, a jego ciała nie usunięto, więc gdy Harry i Ron skradali się z piwnicy do salonu mijali szmalcownika. Wtedy też złoty znicz wyleciał z kieszeni mężczyzny i wrócił do Harry'ego.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy