Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Niuchacz (ang. Niffler) — czarne, puchate stworzenie z długim ryjkiem. Gobliny wykorzystują je w poszukiwaniach ukrytych skarbów, z powodu ich zamiłowania do wszystkiego, co się świeci. Te stworzenia, mimo iż są łagodne i przymilne nie powinny być jednak trzymane w domu, gdyż w poszukiwaniu błyskotek mogą zdemolować cały dom[1][2].

Swoje zdobycze chowają do bardzo pojemnej skórnej torby na brzuchu[1][2]. Niuchacze występują w środowisku naturalnym w Wielkiej Brytanii, żyją w norach wydrążonych nawet do dwudziestu stóp pod ziemią. Z wyglądu przypominają krzyżówkę kreta i dziobaka[1]. W jednym miocie rodzi się od sześciu do ośmiu młodych niuchaczy.

Opis[]

Niuchacz był gryzopodobnym stworzeniem z długim ryjkiem, podobnym do dziobaka i czarnym, puszystym owłosieniem. Pochodził z Wielkiej Brytanii, w której żyją w norach wydrążonych, nawet do dwudziestu stóp pod ziemią, a samice rodzą od sześciu do ośmiu młodych niuchaczy.

Niuchacze miały torbę na brzuchu, do której można było włożyć więcej niż się początkowo wydawało. Podobnie do tego działa zaklęcie Capacious extremis, którego efekt rozszerza torbę.

W kanonie[]

  • W 1994 roku Rubeus Hagrid na lekcji z czwartoklasistami zorganizował konkurs z niuchaczami - wokół swojej chatki zakopał złoto leprokonusów. Następnie uczniowie dostali po jednym niuchaczu, a ten, którego stworzenie znalazło najwięcej złota, wygrywał wielką tabliczkę czekolady z Miodowego Królestwa. Szczęśliwcem tym okazał się Ron, który spytał się wcześniej czy stworzenia można kupić. Hagrid odpowiedział, że jego mama z pewnością nie chce mieć zdemolowanego domu, jednak nie dał kategorycznej odpowiedzi "nie", co oznacza, że bardzo możliwe, że niuchacze są na rynku. Uczniowie czerpali przyjemność, uczestnicząc w lekcji z tymi stworzeniami.

Newton Skamander opróżnia torbę niuchacza

Galeria[]

Występowanie[]

Przypisy

Advertisement