Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki
Disambig.svg
Ten artykuł dotyczy rasy smoka. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Norweski smok kolczasty (ang. Norwegian Ridgeback) — rasa smoka. Obecnie należy do najmniej licznej rasy smoków. Wywodzą się z Norwegii. Zamieszkuje trudno dostępne góry i doliny tego kraju. Oprócz ogromnej siły, zabójczego ognia dysponują również trującym ugryzieniem. Powoduje ono martwice mięśni, które skutkuje zgonem. Są objęte ścisłą ochroną.

Wygląd[]

Wyglądem przypomina rogogona węgierskiego, lecz zamiast kolców na ogonie może się pochwalić wyjątkowo wydatnymi kolcami wzdłuż grzbietu. Jego skóra ma ciemny odcień.

  • Jajo: czarne
  • Inne cechy rasy: wydatne kolce umiejscowione wzdłuż grzbietu; młode smoki umiejętność ziania ogniem opanowują szybciej od innych ras, między pierwszym a trzecim miesiącem życia. Ukąszenie tego smoka jest jadowite.

Odżywianie[]

Norweski kolczasty-MinaLima.jpg

Większość ssaków lądowych, czasem także stworzenia wodne. Według niepotwierdzonej informacji w 1802 roku ten smok upolował młodego wieloryba u wybrzeża Norwegii.

Nastawienie[]

Wyjątkowo agresywny w stosunku do przedstawicieli własnego gatunku.

W serii[]

Hagrid wygrał jajo norweskiego kolczastego w Hogsmeade. Po wykluciu nazwał się Norbertem, lecz później okazało się, że to smoczyca (Norberta). Gajowy hodował Norberta dopóki Draco nie podejrzał, co się dzieje (razem z Harrym, Ronem i Hermioną zarobili szlaban od prof. McGonagall). Oddał go Charliemu Weasleyowi, który w Rumunii studiował smoki.

Występowanie[]

Advertisement