FANDOM

Nowa ręka Petera Pettigrew (ang. Peter Pettigrew's silver hand) — ręka, którą Czarny Pan wyczarował Glizdogonowi zaraz po swym odrodzeniu. Peter swoją rękę odciął, aby ożywić Voldemorta. Była wykonana ze srebra (lub żelaza), lecz mimo to Pettigrew mógł się nią normalnie posługiwać. Ręka przyczyniła się do śmierci Glizdogona, ponieważ była ona darem od Voldemorta, przez co on też miał nad nią władzę.

Historia Edytuj

24 czerwca 1995 Edytuj

Gdy Peter pomógł Voldemortowi odzyskać ciało, poświęcił własną rękę. Był potem bardzo wdzięczny Voldemortowi za to, że ten postanowił wyczarować mu nową. Od tego dnia Pettigrew służył śmierciożercom. Gdy wrzucał rękę do kotła, wypowiedział formułę: Ciało sługi dane z ochotą odnów swego Pana.

7 marca 1998 Edytuj

Gdy Glizdogon nakrył Harry'ego z przyjaciółmi na próbie ucieczki, nie był pewien, czy powinien interweniować, bo młody Potter w przeszłości uratował mu życie. W tym momencie ręka zwróciła się przeciwko niemu i go udusiła, co doprowadziło do jego śmierci.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Tak naprawdę jej prawdziwym właścicielem był Voldemort, który stworzył ją po to, by udusiła Glizdogona w przypadku kolejnej próby zdrady lub okazania słabości.