FANDOM

Nowojorskie metro (ang. New York City Subway) — niemagiczny, podziemny system kolei, który stanowi publiczny środek komunikacji w Nowym Jorku.

W serii Edytuj

5 grudnia 1926 roku Credence Barebone, pod postacią Obskurusa, uciekł do metra przez stację City Hall po tym, jak zniszczył jedną z pobliskich kamienic. W trakcie ucieczki dokonał licznych zniszczeń na ulicy[1].

W noc między 7 a 8 grudnia, doszło do kolejnego ataku obskurusa. Istota po dokonaniu zniszczeń w części miasta, udała się ponownie na stację City Hall. Przed wejściem zdążyli się zebrać niemagiczni policjanci, którzy zostali jednak szybko pokonani przez obskurusa. Gdy Credence już w ludzkiej formie zszedł do metra, udał się za nim Newton Skamander. Wkrótce po tym na miejscu pojawili się amerykańscy Aurorzy, którzy ogrodzili wejście do metra magiczną tarczą.

W tym czasie na stacji Newton próbował uspokoić Credenca, by zapobiec dalszym zniszczeniom. Na miejscu pojawił się jednak Gellert Grindelwald, pod postacią Parciwala Gravesa, który natychmiast zaatakował Skamandera. Wywiązała się walka między czarodziejami, dlatego wystraszony Credence zaczął uciekać wgłąb tunelu. Zatrzymał go jednak widok pędzącego w jego stronę pociągu, przed którym w ostatniej chwili uchronił go Grindelwald, ściągając chłopaka z torów. Walka między czarodziejami nadal trwała. Czarnoksiężnik atakował Newtona, uszkadzając przy tym część torów na stacji, aż w końcu powalił przeciwnika. Pojedynek zakończył się jednak, gdy Credence znowu zmienił się w obskurusa i kilkukrotnie naparł na walczących. Następnie przebijając się przez sufit i ulicę uniósł się na chwilę nad miasto, po czym wrócił na stację, gdzie pojawiła się Tina Goldstein, która zdołała ponownie uspokoić Credence'a. Wtedy jednak zjawili się aurorzy i zasypali obskurusa zaklęciami, niszcząc jego ciało. Zdenerwowany tym faktem Grindelwald zaatakował aurorów i stojącą wśród nich Serafinę Picquery. Powstrzymał go jednak Newton i Tina, którzy zdołali schwytać napastnika i ujawnić prawdziwą tożsamość czarnoksiężnika[2].

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy