Nundu — zwierzę uważane za jedno z najgroźniejszych magicznych stworzeń na świecie. Pochodziło ze wschodniej Afryki i przypomina lamparta.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Nundu osiągały gigantyczne rozmiary, a ich umaszczenie miało brązowo-szary kolor. W książce Wonderbook: Księga Czarów zostało pokazane, że bez problemu są w stanie zjeść dorosłego mężczyznę w całości. Mimo swoich wielkich rozmiarów, potrafiły poruszać się bezszelestnie. Swoim oddechem sprowadzały zarazę, co w efekcie mogło doprowadzać do śmierci wielu ludzi.

Nundu nigdy nie został pokonany przez grupę liczącą mniej niż 100 czarodziejów, lecz gdy były młode, można było obezwładnić je pojedynczym zaklęciem Drętwota.

Fakt ten wykorzystał czarodziej-przestępca Eldon Elsrickle, który posiadał młodego nundu którego używał do pilnowania swojego domu i ukradzionych przedmiotów pod swoją nieobecność, a trzeba przyznać, że pod „opieką” drapieżnika nikt ciekawski nie zaglądał do jego domu (lub przynajmniej nikt, kto tam zajrzał nie zdołał ujść z życiem). Pewnego dnia, gdy Eldon wracał do domu, był zły i sfrustrowany tym, że nie udało mu się obrabować ani jednego domu i zapomniał o rzuceniu Drętwoty na swojego Nundu i gdy tylko otworzył drzwi, został przez niego zabity.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

NU.png