FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o przedmiocie, który wystąpił tylko w filmie, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Nux Myristica — roślina posiadająca magiczne właściwości. Była używana jako składnik eliksirów.

Za kulisami Edytuj

  • Nux Myristicę można było zobaczyć jedynie na filmowej adaptacji Harry'ego Pottera i Komnaty Tajemnic, wydanej na płyty i opatrzonej nazwą Slytherin Edition.
  • Nazwa rośliny może sugerować związek z gałką muszkatołową. Miałoby to podłoże także z leczniczego punktu widzenia. Gałka muszkatołowa jest przede wszystkim znana jako przyprawa używana do celów kuchennych, ale jej historia sięga również zastosowania terapeutycznego. Liczne kultury na całym świecie używają gałki muszkatołowej do celów leczniczych, ale tylko w niewielkich dawkach.

Etymologia Edytuj

Pochodzenie tej rośliny ma podłoże z łaciny. Nux Myristica została utworzona przez dwa łacińskie słowa: pierwszy nux, oznacza orzech, zaś drugi Myristica to łacińska nazwa drzewa muszkatołowego. Zatem dosłowne znaczenie słów Nux Myristica oznaczają gałkę muszkatołową.

Występowanie Edytuj