FANDOM

Obscurial

Przemiana obskurodziciela w cielesnego obskurusa

Obskurodziciel (ang. Obscurial) — osoba, która była wykorzystywana przez obskurusa. Pasożyt wszczepiał się w ciało czarodzieja lub czarownicy tłumiącego swoje magiczne zdolności.

Opis Edytuj

W sytuacji, gdy magiczne dziecko było zmuszone do tłumienia swych zdolności na skutek psychicznego lub fizycznego znęcanie się nad nim, rozwijała się w nim w niektórych wypadkach pasożytnicza siła zwana obskurusem.

Gdy obskurodziciel osiągał swój emocjonalny i psychiczny punkt krytyczny, mógł całkowicie stracić kontrolę i fizycznie przekształcić się w obskurusa. Jednak zanim to następowało ta niszczycielska siła była niewidoczna. Pozwalała ona na fizyczne oddziaływanie z obiektami bez kontaktu fizycznego obsurodziciela, jednak ta zdolność była niekontrolowana i wyzwalana przez silne negatywne emocje nosiciela.

Kiedy obskurodziciel uwalnia obskurusa, jego oczy stają się śnieżnobiałe, a fizyczna forma wibruje i zniekształca się.

Obskurodziciel zwykle nie żył dłużej niż 10 lat, ale jak dowiódł tego przypadek Credence'a Barebone'a, czarodziej z potężnymi utajonymi zdolnościami może przetrwać dłużej. Kiedy nosiciel umrze, obskurus zwykle znika wraz z nim. Jednak Newtowi Skamanderowi udało się utrzymać tę siłę żywą po śmierci obskurodziciela przy pomocy magicznej bańki.

Historia Edytuj

W czasach, gdy polowano na czarodziei i czarownice, obskurodzicieli było zdecydowanie więcej niż obecnie. Gdy społecznościom czarodziejskim udało się skutecznie ukryć swoje istnienie przed mugolami, liczna obskurodzicieli spadła, ponieważ dzieci nie musiały ukrywać prawdziwej natury.

Serafina Picquery w 1926 roku była zdania, że nie ma już obskurodzicieli we Stanach Zjednoczonych, ponieważ ostatni zanotowany przypadek wystąpienia obskurusa miał miejsce ponad 200 lat temu.

Znani obskurodziciele Edytuj

Osoba Opis
Niezidentyfikowana sudańska obskurodzicielka Dziewczynka, która była prześladowana w swojej wiosce, ponieważ wykazywała magiczne zdolności. Zmarła w wieku 8 lat, a Skamanderowi udało się zachować jej obskurusa.
Credence Barebone Regularnie bity i psychicznie wykorzystywany przez swoją przybraną matkę Mary Lou, która nienawidziła magii. Wykształcił w sobie bardzo silnego obskurusa, który zniszczył dużą część Nowego Jorku.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje teoria, według której Ariana Dumbledore była obskurodzicielką. Nie zostało to jednak oficjalnie potwierdzone.

Występowanie Edytuj