Przemiana obskurodziciela w cielesnego obskurusa

Obskurodziciel (ang. Obscurial) — osoba, która była wykorzystywana przez obskurusa. Pasożyt wszczepiał się w ciało czarodzieja lub czarownicy tłumiącego swoje magiczne zdolności.

Opis[edytuj | edytuj kod]

W sytuacji, gdy magiczne dziecko było zmuszone do tłumienia swych zdolności na skutek psychicznego lub fizycznego znęcanie się nad nim, rozwijała się w nim w niektórych wypadkach pasożytnicza siła zwana obskurusem.

Gdy obskurodziciel osiągał swój emocjonalny i psychiczny punkt krytyczny, mógł całkowicie stracić kontrolę i fizycznie przekształcić się w obskurusa. Jednak zanim to następowało ta niszczycielska siła była niewidoczna. Pozwalała ona na fizyczne oddziaływanie z obiektami bez kontaktu fizycznego obsurodziciela, jednak ta zdolność była niekontrolowana i wyzwalana przez silne negatywne emocje nosiciela.

Kiedy obskurodziciel uwalnia obskurusa, jego oczy stają się śnieżnobiałe, a fizyczna forma wibruje i zniekształca się.

Obskurodziciel zwykle nie żył dłużej niż 10 lat, ale jak dowiódł tego przypadek Credence'a Barebone'a, czarodziej z potężnymi utajonymi zdolnościami może przetrwać dłużej. Kiedy nosiciel umrze, obskurus zwykle znika wraz z nim. Jednak Newtowi Skamanderowi udało się utrzymać tę siłę żywą po śmierci obskurodziciela przy pomocy magicznej bańki.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W czasach, gdy polowano na czarodziei i czarownice, obskurodzicieli było zdecydowanie więcej niż obecnie. Gdy społecznościom czarodziejskim udało się skutecznie ukryć swoje istnienie przed mugolami, liczna obskurodzicieli spadła, ponieważ dzieci nie musiały ukrywać prawdziwej natury.

Serafina Picquery w 1926 roku była zdania, że nie ma już obskurodzicieli we Stanach Zjednoczonych, ponieważ ostatni zanotowany przypadek wystąpienia obskurusa miał miejsce ponad 200 lat temu.

Znani obskurodziciele[edytuj | edytuj kod]

Osoba Opis
Niezidentyfikowana sudańska obskurodzicielka Dziewczynka, która była prześladowana w swojej wiosce, ponieważ wykazywała magiczne zdolności. Zmarła w wieku 8 lat, a Skamanderowi udało się zachować jej obskurusa.
Credence Barebone Regularnie bity i psychicznie wykorzystywany przez swoją przybraną matkę Mary Lou, która nienawidziła magii. Wykształcił w sobie bardzo silnego obskurusa, który zniszczył dużą część Nowego Jorku.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Istnieje teoria, według której Ariana Dumbledore była obskurodzicielką. Nie zostało to jednak oficjalnie potwierdzone.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]