FANDOM

Oceny — stopnie, według których nauczyciele (profesorowie) w czarodziejskich szkołach oceniali zdolności uczniów. Oceny w świecie czarodziejów działały podobnie jak w mugolskim.

Rodzaje ocen i nasze odpowiedniki Edytuj

Pozytywne Edytuj

  • Wybitny – W (celujący)
  • Powyżej oczekiwań – P (bardzo dobry)
  • Zadowalający – Z (dobry)

Negatywne Edytuj

  • Nędzny – N (dostateczny)
  • Okropny – O (dopuszczający)
  • Troll (trolla) – T (niedostateczny)

Wybitny Edytuj

Wybitny – W (celujący) jest jedną z trzech ocen pozytywnych, najwyższą z sześciu ocen, które można dostać na SUMach oraz Owutemach.

Powyżej oczekiwań Edytuj

Powyżej oczekiwań – P (bardzo dobry) to jedna z trzech ocen pozytywnych i jedna z sześciu ocen ogólnych, które można dostać na SUMach oraz Owutemach. Jest to druga z najwyższych ocen, zaraz po Wybitnym.

Zadowalający Edytuj

Zadowalający – Z (dobry) jest jedną z trzech ocen pozytywnych i jedna z sześciu ocen ogólnych, które można dostać na SUMach oraz Owutemach. Jest to trzeci najwyższy wynik i zarazem najniższy stopień zaliczenia, zaraz po Powyżej oczekiwań i bezpośrednio powyżej Nędznego.

Nędzny Edytuj

Nędzny – N (dostateczny) jest najwyższą z trzech negatywnych ocen oraz jedną z sześciu ocen ogólnych, które można dostać na SUMach oraz Owutemach. Wynik ten nie pozwala na zaliczenie danego egzaminu.

Okropny Edytuj

Okropny – O (dopuszczający) jest jedną z trzech negatywnych ocenoraz jedną z sześciu ocen ogólnych, które można dostać na SUMach oraz Owutemach. Wynik ten nie pozwala na zaliczenie danego egzaminu. Jest to druga najniższa ocena, znajdująca się bezpośrednio poniżej Nędznego i zaraz powyżej oceny Trolla.

Troll Edytuj

Troll (trolla) – T (niedostateczny) jest jedną z trzech negatywnych ocen oraz jedną z sześciu ocen ogólnych, które można dostać na SUMach oraz Owutemach. Wynik ten nie pozwala na zaliczenie danego egzaminu – jest to najniższa ocena, jaką można otrzymać.

Zastosowanie Edytuj

Oceny te występowały na SUMach i Owutemach oraz wszystkich sprawdzianach i innych pracach pisemnych.

Ciekawostka Edytuj

Na piątym roku nauki, w ramach przygotowań do SUMów nauczyciele stawiali czasem oceny takie, jakie uczniowie zdobyliby, gdyby ich prace zostały zaprezentowane na egzaminach.