FANDOM

Mimbulus sss

Odorosok

Odorosok (ang. Stinksap) — śmierdzący zielony płyn, którego zapach przypominał zjełczały nawóz naturalny. Płyn ten wydzielały niektóre rośliny, między innymi Mimbulus mimbletonia, magiczna roślina hodowana przez Neville'a Longbottoma.

Właściwości Edytuj

Mimbulus mimbletonia używała odorosoku jako mechanizmu obronnego przy dotknięciu. Płyn ten sam w sobie mógł być też używany do pielęgnacji chorych zwierząt.

W serii Edytuj

1995/1996 Edytuj

1 września 1995 Neville Longbottom pokazał swoją nowo nabytą roślinkę, Mimbulus mimbletonię, swoim kolegom i koleżankom w pociągu do Hogwartu. Aby ukazać im jej właściwości, dotknął ją, co spowodowało, że wszyscy w przedziale zostali oblani odorosokiem, a Luna Lovegood straciła swoje ulubione pismo – „Żonglera”. Bałagan ten sprzątnęła Ginny Weasley. Ubrudzonego Harry'ego zobaczyła Cho Chang, dziewczyna, która się mu podobała, co lekko zdenerwowało chłopaka, który nie chciał, aby Cho widziała go w takim stanie.

1996/1997 Edytuj

W 1996 roku Rubeus Hagrid starał się uleczyć chorego Aragoga, przywódcę kolonii akromantuli w Zakazanym Lesie przy pomocy odorosoku pozyskiwanego z drzew w drodze do Hogsmeade. Wysiłek ten niestety nie przyniósł pożądanych skutków i pająk zmarł.

Występowanie Edytuj