Ojciec Deana Thomasa (ang. Dean Thomas's father) — ojciec Deana Thomasa, który był czarodziejem. Porzucił on swego syna i mugolską żonę, aby obronić ich przed śmierciożercami. Niedługo później został przez nich zabity, kiedy odmówił przyłączenia się do zwolenników Lorda Voldemorta. Wdowa po nim, która nigdy się nie dowiedziała o tym, że jej mąż był czarodziejem, wyszła za mugolskiego mężczyznę, który wychował Deana jak własne dziecko[3].

Kiedy okazało się, że Dean jest czarodziejem, jego matka podejrzewała, że jej pierwszy mąż też nim był. Jednak nie miała żadnych dowodów, które by to potwierdziły, więc jej syn dorastał w świadomości, że jest mugolakiem.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Gdyby był mugolakiem, to śmierciożercy prawdopodobnie nie zaprosiliby go do swojego grona, ponieważ gardzili osobami takiego pochodzenia.
  2. Dean urodził się między 1 września 1979, a 31 sierpnia 1980 roku, czyli odejmując dziewięć miesięcy ciąży, ojciec Deana musiałby go spłodzić między 1 grudnia 1978 roku a 30 listopada 1979 roku, czyli nie mógł zginąć wcześniej. Nie wydaje się również, aby zginął on po zniknięciu Voldemorta, ponieważ wtedy śmierciożercy raczej już nie werbowali żadnych członków i w większości woleli zacząć życie w ukryciu.
  3. Oficjalna strona J.K. Rowling