FANDOM

Oliwia Hornbyczarownica nieznanego statusu krwi. Była uczennicą Hogwartu w latach 40. XX w. oraz szkolną koleżanką Marty, której powiedziała, że ma okropne okulary, a ta się wtedy załamała. 

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Oliwia Hornby urodziła się prawdopodobnie w latach 30. XX wieku jako czarownica. W pewnym okresie jej życia (możliwe, że przed jej narodzeniem) przyszedł na świat jej brat. Gdy skończyła jedenaście lat dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu jej do placówki. Kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej (magiczna część Londynu).

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Jęcząca Marta

Jęcząca Marta – szkolna koleżanka Oliwii

Gdy przybyła  do zamku została przydzielona do jednego z czterech domów. Oliwia należała do osób dokuczających Marcie z powodu m.in. jej okularów.

Dziewczyna przyczyniła się w pewien sposób do śmierci koleżanki, ponieważ to przez jej docinki Marta uciekła tamtego dnia do łazienki na drugim piętrze. Tego samego dnia uprzedni dyrektor Hogwartu, Armando Dippet, kazał Oliwii odnaleźć Martę. Dziewczyna udała się do łazienki i właśnie tam odnalazła zwłoki koleżanki. Przeraziła się i prawdopodobnie poczuła wielkie wyrzuty sumienia w związku ze swoim zachowaniem wobec Marty.

Późniejsze życie Edytuj

Jęcząca Marta wykorzystywała fakt, że jest duchem, by nawiedzać Oliwię i przez długie lata mścić się za to, jak Hornby traktowała ją w podczas nauki w Hogwarcie.

Po wizycie Marty na weselu brata Oliwii, dziewczyna była zmuszona do złożenia skargi w Ministerstwie Magii, które zakazało Marcie opuszczania zamku i przyległych do niego terenów.

Śmierć Edytuj

Nie znamy daty śmierci Oliwii, wiadomo jednak, że w czasie rozgrywania się w Hogwarcie Turnieju Trójmagicznego Hornby już nie żyje.

Występowanie Edytuj