FANDOM

Orford Umbridgeczarodziej o nieznanym statusie krwi, ojciec Dolores Umbridge. Był mało ambitnym czarodziejem. Mężczyzna był źródłem wstydu swojej córki i ostatecznie zniknął na jej życzenie, w zamian za niewielki zasiłek finansowy.

Biografia Edytuj

Życie rodzinne Edytuj

Orford Umbridge ożenił się z mugolką, Ellen Cracknell, z którą miał dwoje dzieci: córkę Dolores i syna charłaka. Małżeństwo nie było szczęśliwe i zarówno mężczyzna, jak i Dolores, winili matkę za to, że jego syn był charłakiem. Kiedy dziewczyna ukończyła piętnaście lat, Orford i Ellen rozstali się, mężczyzna zamieszkał z córką, podczas gdy jego syn i Ellen zniknęli w mugolskim świecie. Nigdy więcej nie zobaczył swojej żony i syna.

Kariera w Ministerstwie Magii Edytuj

Orford pracował w Personelu Technicznym w Ministerstwie Magii, gdzie najczęściej jedynie wycierał podłogi. Jego nieambitny stosunek do swojej kariery był źródłem irytacji jego córki, gdy zaczęła własną karierę i awansowała na wyższe pozycje.

Dolores gardziła nim do tego stopnia, że gdy została awansowana na szefa Urzędu Niewłaściwego Użycia Czarów przekonała go, by odszedł na wcześniejszą emeryturę. Potem obiecała mu mały dodatek finansowy w zamian za to, że po cichu zniknie z pola widzenia publicznego. Od tamtej pory zaprzeczała pokrewieństwu z Orfordem twierdząc, że jej ojciec był cenionym członkiem Wizengamotu, który dawno zmarł[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy