FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.

Organizacja Ochrony Magicznych Gatunków (ang. Body for Protection of Magical Species) — jeden z wydziałów Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki, zajmujący się ochroną istot uznanych za magiczne.

Historia Edytuj

Organizacji Ochrony Magicznych Gatunków działała w Stanach Zjednoczonych co najmniej w drugiej połowie XIX wieku. Była amerykańskim odpowiednikiem brytyjskiego Departamentu Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami. Bezpośrednio przed rokiem 1892 jej Szefową była Irene Kneedander. Choć wydział, na czele którego stała która powinien zajmować się niesieniem pomocy magicznym stworzenom, Kneedander interpretowała inaczej znaczenie swojej pracy uznając, że powinna atakować każdą Wielką Stopę, która "przekroczy linię", czyli w jej ocenie uczyni cokolwiek zakazanego. Takie jej zachowanie sprawiło, że została przez historyków uznana za winną wybuchu buntu Wielkich Stóp w 1892 r. w Stanach Zjednoczonych, podczas którego atak Wielkich Stóp na Waszyngton zmusił Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki|MACUSĘ do przeniesienia swojej siedziby do Nowego Jorku[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy