Harry: „Więc twoi rodzice też byli...byli śmierciożercami?
Syriusz: „No nie, ale uwierz mi, popierali Voldemorta, byli za oczyszczeniem rasy czarodziejów, za pozbyciem się mugolaków i za obejmowaniem kierowniczych stanowisk wyłącznie przez czarodziejów czystej krwi.
— Syriusz o swoich rodzicach[źródło]

Orion Black (ur. 1929, zm. 1979 r.) — czarodziej czystej krwi, jeden z członków rodu Blacków.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Orion Black urodził się w 1929 roku jako syn Arcturusa Blacka i Melanii Macmillan. Miał siostrę Lukrecję. W wieku jedenastu lat prawdopodobnie rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Slytherinu.

Po zakończeniu edukacji ożenił się ze swoją kuzynką drugiego stopnia Walburgą Black, która urodziła mu dwóch synów: Syriusza i Regulusa.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Orion jest prawdopodobnie nawiązaniem do gwiazdozbioru Oriona, który jest dwudziestą szóstą konstelacją położoną w obszarze równika niebieskiego. Według mitu był on wcześniej myśliwym, który zginął od ukąszenia przez skorpiona, a po jego śmierci, na nieboskłonie umieściła go bogini Artemida, bądź jej ojciec, bóg Zeus za jej prośbami.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Orion zmarł w tym samym roku, co jego młodszy syn – Regulus Black.
  • Orion zabezpieczył siedzibę rodu Blacków, Grimmauld Place 12, wszelkimi znanymi światowi magicznemu środkami ostrożności, kiedy tam mieszkał.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]