Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Harry
Więc twoi rodzice też byli...byli śmierciożercami?
Syriusz
No nie, ale uwierz mi, popierali Voldemorta, byli za oczyszczeniem rasy czarodziejów, za pozbyciem się mugolaków i za obejmowaniem kierowniczych stanowisk wyłącznie przez czarodziejów czystej krwi.
— Syriusz o swoich rodzicach[źródło]

Orion Black (ur. 1929, zm. 1979 r.) — czarodziej czystej krwi, jeden z członków rodu Blacków.

Biografia[]

Orion Black urodził się w 1929 roku jako syn Arcturusa Blacka i Melanii Macmillan. Miał siostrę Lukrecję. W wieku jedenastu lat prawdopodobnie rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Slytherinu. Prawdopodobnie znał Toma Riddle'a ze szkolnych lat[1].

Po zakończeniu edukacji ożenił się ze swoją kuzynką drugiego stopnia Walburgą Black, która urodziła mu dwóch synów: Syriusza i Regulusa.

Etymologia[]

Imię Orion jest prawdopodobnie nawiązaniem do gwiazdozbioru Oriona, który jest dwudziestą szóstą konstelacją położoną w obszarze równika niebieskiego. Według mitu był on wcześniej myśliwym, który zginął od ukąszenia przez skorpiona, a po jego śmierci, na nieboskłonie umieściła go bogini Artemida, bądź jej ojciec, bóg Zeus za jej prośbami.

Ciekawostki[]

  • Orion zmarł w tym samym roku, co jego młodszy syn – Regulus Black.
  • Orion zabezpieczył siedzibę rodu Blacków, Grimmauld Place 12, wszelkimi znanymi światowi magicznemu środkami ostrożności, kiedy tam mieszkał.

Występowanie[]

Przypisy

  1. Jeśli rozpoczął naukę w Hogwarcie w wieku jedenastu lat (byłby to rok 1940), mógłby znać Riddle'a, który rozpoczął naukę w 1938 roku.
Advertisement