FANDOM

Ottaline Gambolczarownica nieznanego statusu krwi; Minister Magii w latach 18271835[3]. Zafascynowana mugolskimi technologiami była „odważna i kontrowersyjna”.

Biografia Edytuj

Ottaline Gambol objęła funkcję Brytyjskiego Ministra Magii w 1827 roku, wybrana przez społeczności magiczne w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Świstokliki, których używano od 1692 roku, tj. od uchwalenia Międzynarodowego Kodeksu Tajności Czarów, miały sporo wad: jednej trzeciej uczniów corocznie świstokliki uciekały, a wielu z nich cierpiało także na choroby związane z tym sposobem podróżowania. Powrót do podróży do Hogwartu na własną rękę każdego ucznia lub użycie proszku Fiuu spotykało się z oporem kolejnych dyrektorów szkoły, którzy za priorytet stawiali sobie troskę nad bezpieczeństwem swojej placówki.

Rozumiejąc złożoność problemu, Ottaline w 1830 roku wpadła na pomysł zastosowania mugolskiego pociągu. Minister stwierdziła, że będzie to dużo bezpieczniejszy i wygodniejszy środek transportu do Hogwartu niż świstokliki. Wiele rodzin czystej krwi oburzało się, że ich dzieci do szkoły muszą jeździć mugolskim środkiem transportu. Uważali to za poniżające i niehigieniczne. Gambol jednak postawiła na swoim i pomysł zrealizowała. Nie wiadomo dokładnie, skąd wzięto lokomotywę i wagony, jednak zachowały się liczne dokumenty w Ministerstwie Magii mówiące o wielkiej akcji, podczas której użyto stu sześćdziesięciu siedmiu zaklęć Obliviate, doszło podczas niej również do największego w Wielkiej Brytanii użycia Zaklęcia Ukrywającego. Następnego ranka po owej akcji mieszkańcy Hogsmeade obudzili się z nową stacją kolejową, natomiast mugole żyjący w miejscowości Crewe mieli niejasne poczucie, że czegoś im brakuje. Gambol nakazała bowiem przenosiny całego budynku, a nie jego budowanie, żeby przyspieszyć całą akcję.

To ona zaproponowała pociąg jako rozwiązanie odwiecznego problemu, w jaki sposób przewieźć ponad stu uczniów Hogwartu do szkoły bez niezdrowego zainteresowania ze strony niemagicznej społeczności.

Ottaline zatrudniła do pilnowania pociągu i sprzedawania łakoci na trasie panią z wózkiem, która pracowała tam przynajmniej przez najbliższe 190 lat.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Nobby Leach był pierwszym mugolakiem, który został Ministrem Magii.
  2. Aby objąć stanowisko Ministra Magii, musiała mieć skończone siedemnaście lat.
  3. Ministrowie Magii na Pottermore.
Poprzednik
Josephina Flint
Minister Magii
1827–1835
Następca
Radolphus Lestrange

Brytyjscy Ministrowie Magii
Ministerstwo Magii