FANDOM

Hermiona Granger: „Są dentystami.
Horacy Slughorn: „Czy to bardzo niebezpieczny zawód?
— Rozmowa o państwie Granger w Klubie Ślimaka w 1996 roku.[źródło]

Państwo Grangermugole, będący rodzicami czarownicy Hermiony Granger. Pracowali jako dentyści. Do 1997 r. mieszkali w Wielkiej Brytanii. Przyjaźnili się z czarodziejską rodziną Weasleyów.

Państwo Granger byli dumni i akceptowali tożsamość Hermiony jako czarownicy[3]. Po zakończeniu II Wojny Czarodziei, Hermiona odnalazła swoich rodziców w Australii i zwróciła im wspomnienia. Dzięki małżeństwu Hermiony z Ronaldem Weasleyem, mieli dwójkę wnuków: Rose i Hugo Granger-Weasley[4][1].

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Państwo Granger

Państwo Granger w około roku 1980

Państwo Granger urodzili jako dzieci mugoli, prawdopodobnie gdzieś na obrzeżach Wielkiej Brytanii. Studiowali na karierę stomatologia. Możliwe, że pan i pani Granger razem studiowali i tam się poznali i później pobrali się. Zdobyli licencjat w Stomatologii Chirurgii. Doczekali się jedynej córki, Hermiony Granger.

Macierzyństwo Edytuj

Przez kolejne lata państwo Granger wspólnie wychowywali swoją córkę. Prawdopodobnie wokół niej działy się różne rzeczy świadczące o tym, że jest czarownicą, ale Grangerowie nie zdawali sobie z tego sprawy i prawdopodobnie próbowali je jakoś logicznie wytłumaczyć.

Odkrywanie Świata magicznego Edytuj

1991-1992 Edytuj

Ulica Pokątna-0

Hermiona z swoimi rodzicami na Ulicy Pokątnej

W 1991 roku, państwo Granger zostali odwiedzeni przez członka personelu ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, których dał im kuszący list dla ich córki.

Pan i pani Granger zostali zostali rozdzieleni od swojej córki, za nim pojechała pociągiem Hogwart Express do swojej nowej szkoły. Byli otumanieni z powodu nowej tożsamości Hermiony, ale byli z niej dumni, jak zapamiętała wszystkie podręczniki do szkoły przed wyjazdem[3].

Państwo Granger korespondowali z Hermioną przez sowę, kiedy była w szkole[5] i zabrali ją na wakacje do Francji latem 1993.

1992−1993 Edytuj

Panstwo-granger(02)

państwo Granger w księgarni Esy Floresy

1992 roku wraz z córką pojawili się na ulicy Pokątnej. Podczas wizyty Artur Weasley wypytywał ich o różne mugolskie sprzęty. 

1995-1996 Edytuj

1997−1998 Edytuj

Pani Granger: Hermiona. Herbata jest gotowa, kochanie.

Hermiona: Już idę, mamo!

— Rozmowa pani Granger i Hermiona, za nim zmodyfikowała im pamięć.[źródło]

W 1997 roku Hermiona, chcąc wybrać się z Harrym i Ronem na poszukiwanie horkruksów, zmodyfikowała pamięć swoich rodziców tak, aby myśleli, że nazywają się Wendell i Monika Wilkinsowie, a ich życiową ambicją jest przeprowadzka do Australii. Zrobiła to, ponieważ chciała chronić matkę i ojca przed Śmierciożercami. Po zakończeniu Drugiej Wojny Czarodziejów odnalazła ich i sprowadziła do Wielkiej Brytanii[6].

Późniejsze życie Edytuj

Ich zięciem został Ron Weasley. Mają wnuczkę Rose oraz wnuka Hugo.

Wygląd Edytuj

Relacje Edytuj

Hermiona Granger Edytuj

Są nieco otumanieni przez ich dziwną córkę, ale są z niej całkiem dumny.
— Opis relacji państwa Granger z Hermioną[źródło]

Rodzina Weasley Edytuj

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy