Pan Abbott (ang. Mr Abbott) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący ojcem Hanny Abbott oraz mężem pani Abbott.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Pan Abbott urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, prawdopodobnie jeszcze w I połowie XX wieku. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny prawdopodobnie otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy najprawdopodobniej zrobił na ulicy Pokątnej.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾ (jeśli uczył się w Hogwarcie). Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić go do jednego z czterech domów.

Późniejsze życie[edytuj | edytuj kod]

Niedługo po ukończeniu szkoły ożenił się z nieznaną z imienia czarownicą. W 1980 roku urodziła im się córka, której dali na imię Hanna. Mieli z nią dobry kontakt i bliskie relacje. Razem z Hanną udał się na jej pierwsze magiczne zakupy na Pokątną oraz odprowadził ją na pociąg Hogwart Express.

1996 rok[edytuj | edytuj kod]

W 1996 roku śmierciożercy zaczęli kontrolować świat magii oraz zabijać czarodziejów mugolskiego pochodzenia. Ich ofiarą stała się również żona pana Abbotta. Poinformował on natychmiast o tym zdarzeniu córkę i sprowadził ją z powrotem do domu. Następnie zorganizował uroczysty pogrzeb dla swojej żony.

Możliwe, że Pan Abbott razem z córką brał udział w Bitwie o Hogwart. Jeżeli przeżył bitwę, był obecny na ślubie Hanny i Neville'a Longbottoma.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]