FANDOM

Pani Abbott (ang. Mrs. Abbott, zm. 1996 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi, będąca matką Hanny Abbott. Została zamordowana przez śmierciożerców w 1996 roku.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Pani Abbott urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, prawdopodobnie jeszcze w I połowie XX wieku. Razem z rodziną mieszkała na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału prawdopodobnie przydzieliła ją do Hufflepuffu. Podobnie jak córka Hanna, mogła interesować się zielarstwem.

Późniejsze życie Edytuj

Niedługo po ukończeniu Hogwartu wyszła za nieznanego z imienia czarodzieja. W 1980 roku urodziła im się córka, której dali na imię Hanna. Dziewczynka była bardzo przywiązana do matki, a gdy skończyła jedenaście lat, udała się na swoje pierwsze magiczne zakupy na Pokątną oraz została odprowadzona przez matkę na pociąg do Hogwartu.

1996 rok Edytuj

W 1996 roku śmierciożercy zaczęli kontrolować świat magii oraz zabijać czarodziejów mugolskiego pochodzenia. Ich ofiarą stała się również Pani Abbott. 

Podczas lekcji zielarstwa, jej córka Hanna dowiedziała się, że jej matka została zamordowana przez popleczników Voldemorta. Na skutek tego, Hanna wyjechała ze szkoły i nie wróciła tam aż do roku 1997.

Czystość krwi Edytuj

Prawdopodobnie Pani Abbott została zamordowana m.in. za to, że była czarownicą mugolskiego pochodzenia. Możemy to wywnioskować z tego, że Hanna jest półkrwi, więc jeden z jej rodziców mógł być mugolakiem.

Występowanie Edytuj