FANDOM

Ta strona wygrała 69 Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika CamiCamila001
Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Więcej o projekcie mozna przeczytać na stronie projektu i regulaminie konkursu.

Pani Diggory (ang. Mrs Diggory, ur. przed 1977 r[3].) — czarownica półkrwi lub czystej krwi[1], żona Amosa Diggory'ego oraz matka Cedrika Diggory'ego[2].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Pani Diggory prawdopodobnie urodziła się w rodzinie czarodziejów czystej krwi lub półkrwi[1]. Możliwe, że uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejswa w Hogwarcie. Jeśli tak było, to z dużym prawdopodobieństwem została przydzielona do Hufflepuffu. Po skończeniu szkoły poślubiła Amosa Diggory'ego[2], a w 1977 roku na świat przyszedł ich jedyny syn, Cedrik[2].

Turniej Trójmagiczny Edytuj

Cedrik był człowiekiem, który miał w sobie wiele cech wyróżniających dom Hufflepuffu. Był dobrym i wiernym przyjacielem, był pracowitym uczniem i zawsze cenił sobie czystą grę. Jego śmierć dotknęła was wszystkich, bez względu na to, czy byliście jego bliskimi przyjaciółmi, czy nie. Myślę więc, że macie prawo wiedzieć dokładnie, jak do tego doszło (…) Cedrik Diggory został zamordowany przez Lorda Voldemorta. (…) Każda próba udawania, że Cedrik zginął na skutek nieszczęśliwego wypadku, albo na skutek własnego błędu, byłaby obrazą jego pamięci.(…) Pamiętajcie o Cedriku Diggorym.
Albus Dumbledore, wspominając Cedrika[źródło]

Pani Diggory w roku szkolnym 1994/1995 przyjechała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, by obejrzeć trzecie zadanie Turnieju Trójmagicznego i kibicować swojemu synowi, który był pierwszym reprezentantem Hogwartu w Turnieju. Kiedy jej mąż kłócił się z Molly Weasley, kobiecie udało się mężczyznę uspokoić. Położyła swoją dłoń na ramieniu męża i pozwoliła Weasleyom spokojnie pójść z Harrym Potterem, o którego Amos się kłócił z panią Weasley[2].

Triwizard cup

Trzecie zadanie Turnieju Trójmagicznego

W trzecim zadaniu Turnieju, zginął Cedrik. Został zabity przez Petera Pettigrew na rozkaz Lorda Voldemorta za pomocą zaklęcia „Avada Kedavra” na Cmentarzu w Little Hangleton. Chłopak przeniósł się na ten cmentarz za pomocą świstoklika wraz z Harrym Potterem.

Gdy usłyszała, że Puchon nie żyje, Pani Diggory odwiedziła Harry'ego Pottera w skrzydle szpitalnym. W skrzydle podziękowała Harry'emu za zabranie ciała Cedrika do Hogwartu. Gdy Gryfon zaproponował swoją wygraną w Turnieju, to odmówiła. Próbowała się pocieszyć tym, że Cedrik w chwili śmierci był szczęśliwy z powodu wygrania turnieju.

Późniejszy życie Edytuj

Podczas, gdy jej mąż trafił później trafił do Domu Spokojnej Starości dla Czarownic i Czarodziejów imienia Świętego Oswalda, jej późniejszy życie nie było znane. Prawdopodobnie zmarła przed 2020 rokiem[4].

Wygląd i Osobowość Edytuj

Mimo że została pokazana i wypowiedziała tylko jedną krótką kwestie, pani Diggory wydawała się kobietą współczującą, sympatyczną i wyrozumiałą. Na przykład zapobiegła kłótni pomiędzy swoim mężem, a Molly Weasley o "rzekomą" kradzież przez Harry'ego Pottera chwały, bycia jedynym reprezentantem Hogwartu i uczestnikiem Turnieju Trójmagicznego, pozwalając Potterowi odejść z Weasleyami.

Bardzo kochała swojego syna, płakała nad niego śmiercią. Potrafiła okazać współczucie i zrozumienie; dziękując Harry'emu Potterowi za wzięcie ze sobą ciała Cedrika do Hogwartu. Jednak odmówiła oferty, złożonej przez Harry'ego, by wzięła wygraną z Turnieju i namówiła go do wzięła tej sumy pieniężnej.

Biorąc pod uwagę charakter Cedrika, można domiemniać, że kobieta była współczującą i troskliwą osobą, prawdopodobnie przekazała swojemu synowi, niektóre swoje najlepsze cechy.

Podczas świętowania urodzin Rubeusa Hagrida, Amos opisał swoją żonę jako ładną kobietę.

Relacje Edytuj

Amos Diggory Edytuj

Amos Diggory był mężem pani Diggory, co znaczyło, że ich relacje musiały być bardzo dobre i prawdopodobnie się kochali. Gdy Amos kłócił się z Molly Weasley, kobieta uspokoiła swojego męża, kładąc swoją dłoń na jego ramieniu.

Cedrik Diggory Edytuj

Cad

Amos i Cedrik przed trzecim zadaniem Turnieju Trójmagicznego

Pani Diggory bardzo kochała swojego jedynego syna, a Cedrik na pewno swoją matkę również. Kobieta była załamana śmiercią syna, ale pocieszała się tym, ze w chwili śmierci był szczęśliwy z powodu wygrania turnieju.

Harry Potter Edytuj

Pani Diggory poznała Harry'ego podczas Turnieju Trójmagicznego na jego czwartym roku. Pozwoliła Weasleyom odejść wraz z Potterem, gdy pani Weasley kłóciła się z jej mężem. Kobieta była wdzięczna za wzięcie ciała Cedrika do Hogwartu, jednak nie przyjęła wygranej z Turnieju.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Harry Potter i Czara Ognia (książka), rozdział 24, Rewelacje Rity Skeeter
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Harry Potter i Czara Ognia (książka)
  3. 3,0 3,1 Cedrik urodził się w tym roku, a pani Diggory musiała mieć skończone przynajmniej osiemnaście lat
  4. 4,0 4,1 4,2 Amos w 2020 roku przebywał w domu spokojnej starości bez żony.